Manic Monday

Skrev precis ett riktigt langt inlagg... givetvis sa stangdes mitt internet av och nu sitter jag har irriterad och forbannad pa samma gang.

Nu blir det ju ett betydligt kortare inlagg eftersom energin tyvarr inte finns for att ordagrant repetera allt som jag tidigare skrev.
Helgen har svept forbi och nu ar snart denna mandagen aven den over.

I fredags blev det utgang. Dock jobbade jag pa en simtavling till ungefar klockan 22. Stack hem snabbt och byta om, begav mig senare till football killarnas hus.
I lordags blev det stadning och hemmakvall. Kande inte alls for att ga ut sa jag stannade hemma och lyssnade pa A's match online, kollade filmer och mos.
I sondags stack jag och A till kyrkan. Bli inte forvanade nu, jag har faktiskt gatt till kyrkan en del har. Det ar faktiskt intressant och kul att traffa nytt folk och aven att fa en inblick over den amerikanska kulturen och hur stor betydelse religion har. Det ar ju helt tvart emot hur man sjalv har vaxt upp och jag har lart mig att acceptera skillnaden. A gar inte sarskilt ofta till kyrkan sa igar bestamde vi oss for att ga.
Darefter stack vi och kakade lunch pa Skippers. Stack hem till mig och kollade skidakning och hockey finalen och sedan stack vi till Hamilton och kakade middag pa ett steakhouse. Har langtat efter kott jattemycket, sa det var himmelskt gott for mina smaklokar!
Nar vi kom hem efter middagen satt vi i sangen med vars ett glas rott och kollade pa djur program! En heldag med den jag gillar mest!

Idag har jag haft 3 lektioner. Den forsta ar min Social Dance class. Gick igenom nagra nya steg i salsan och fortsatte darefter att ova pa swing och waltz. Jag har blivit en riktig hejare pa ball room dancing. Nu ska jag bara hitta ett stalle dar jag kan visa upp mina fardigheter bara!
Efter alla lektioner hade vi max testing i long och vertical jumps, samt power cleans (frivandningar). Okade mig i allt utom long jump dar jag klarade mitt gamla max. I long jump fick jag 7'9" (ca 2,36m) och i vertical fick 25 inches (63.5 cm) och i powercleans fick 160 lbs (72.6 kg). Pa onsdagr testar vi chin-ups och box squats (benboj). Man marker ju att all den harda styrketraningen ger resultat i varje fall!

Lite bilder fran helgen som var




Kommentarer
Postat av: pernilla

Odlar han igen???? Någon ny vadslagning eller...?

Var på akuten m mitt knä i går. De punkterade och där var blod i leden så de tror det är en korsbandskada o ev menisk och ledband. Var på MR idag. Snacka om snabbt omhändertagande... Väntar besked nu i veckan. Sjukskriven några veckor o ska till sjukgymnast i mo. Vi hörs! P o K Ps trevligt med ditt långa inlägg!! P

2010-03-02 @ 16:23:13
Postat av: Emilie

Usch sånt är så jobbigt när texten försvinner!



Man har ju hört en hel del om amerikanarnas religion. När jag sökte till Au Pair tänkte jag oftast att om jobbet skulle innebära att ta barnen till kyrkan en dag så visst - fine - så länge jag inte måste vara aktivt deltagande (är inte kristen), något jag verkligen fått lära mig är "det är inte dåligt - bara annorlunda" :)



ÅH social dance låter ju underbart kul! Jag älskar salsa, en av mina favoritdanser efter showjazz :) (att dansa själv alltså, jag tycker alla danser är fina att se på)



Förresten fick jag besked i torsdags att jag KOMMIT IN PÅ LONG ISLAND UNIVERSITY!! AH! Jag drömmer - nyp mig INTE :P



Ha det så bra

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback