Tisdag

Sitter har i sangen och glor pa Tyra show. Idag handlar det om unga flickor och deras galna foraldrar som "tvingar" deras dottrar att vara med i dessa "pagent shows". Att sminka en 3 aring och lara dem le falskt mot alla ar jag definitivt emot. Kanns som de hjarntvattar dessa flickor till att se det som det ar nagot de vill gora. Aja, tanker inte ga in djupare pa det eftersom jag inte har tillrackligt med kunskap om det. Verkar bara helt galet for mig! En 2arig flicka som satt i soffan borjade grata och ville inte vara kvar dar. Hmm, tror ni att hon gillar att ga upp pa en scen dar en hel publik tittar pa henne? Ja kanske det... Aja, som jag brukar saga "over it".

Nasta lektion ar om tva timmar. Lang kvallsklass, men det ar en Forsta Hjalpen klass sa jag blir certificered i Hjart och Lungraddning i slutet av terminen sa det ar definitivt vart it! Blir certificerad av the American Red Cross, sa det ar lite kul faktiskt!

Efter min lektion ska jag rusa hem och folja A's match online. De spelar mot Ball State, kan bli spannande! Fick ett ryck innan idag och funderade pa att sticka till Ball State ikvall och skippa min lektion. Ball State Univeristy ligger i Muncie, Indiana. Ungefar 45min - 1 timme harifran! Hade jag inte haft lektion sa hade jag nog kort dit, men mitt samvete klarar nog inte av att skippa denna lektionen! Dessutom tycker jag ju om den, sa det vore ju dumt!

Igar stack jag och kaka middag med min for nuvarande narmsta van har pa skolan. Hon spelar tennis och heter Brintney. Kanns skont att ha en van utanfor mitt eget lag. Alskar mina lagkamrater men det kan bli lite mycket nar man traffas varje dag pa traningarna etc. Skont att ha ngn utomstaende att prata med. For pa nagot satt sa kommer fotboll alltid upp nar man umgas med lagkamraterna. Detta ar val ganska normalt men ja, jag blir ratt trott pa det faktiskt!

Tankte bidra med nagra bilder fran de forsta veckorna har pa skolan. En mix ar det!

Min kompis Brintney under hennes match mot Xavier University.
Mina killkompisar som tog examen i varas kom pa besok!
Jag och Matt forra helgen!
Vannerna och jag i lordags!
Jag och Brintney i lordags!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Härligt att höra ifrån dig igen. vi har saknat ditt bloggande men förstår att du inte hinner. Trist att du känner av tån ibland! Här är allt bra. Snökaos i dag. Skulle egentligen varit i Båstad i kväll men det blev inställt pga vädret. Kram P

2010-01-27 @ 16:40:26
Postat av: Emilie

Hej :)



Åh det är tyvärr inte bara i beautypagents som föräldrar lever genom sina barn. Suck. Sågott som alla sporter finns föräldrar som är helt galna i att just deras barn ska lyckas när de själva inte gjorde det. Att de inte fattar. Barn är som målarböcker som de själva ska färglägga med egenvalda pennor. Har du sett Little Miss Sunshine? Den tycker jag speglar rätt bra hur sjuk pagent industrin är :)



Kul att du är tillbaka igen, hur går allt med skolan och så?



Jag mejlade faktiskt CIS och kollade hur det gått och jag behövde fylla i ett major innan de kunde skicka in ansökan (suck de sa de ju att jag INTE behövde. Hade jag vetat hade jag ju gjort det på en gång xD) så nu är den i USA och det kan ta 4-8 veckor. Cirka två har gått. Kanske tre. Iiiii!!



Ha det så bra

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback