The Blind Side

Godmorgon!
Klockan ar 9:55 har pa morgonen och jag har varit upp sen klockan 8 ungefar. Vaknade jatte pigg trots att jag inte gick och la mig forran runt 1 i natt!

Igar var jag och sag The Blind Side med A pa bio. En riktigt feel-good film var det! Om den inte visas i Sverige sa borde ni forsoka leta ratt pa den i varje fall (hur ni tar er till, dvs. om ni laddar ner den, ar upp till er, beratta bara inte for min SWAT polis till bror HAHA!). Verkligen vard att se. Hade jag inte varit pa bio med A sa hade jag gratit floder. En san fin berattelse det var! Och ni som kanner mig vet att jag ar jattekanslig nar det galler filmer haha!

Innan filmen stack jag ivag till Walmart och kopte mat etc. Gick forbi film avdelningen och sag min favorit film som jag alltid kollade pa som liten! Charlottes Web (Grisen Wilbur!). Denna satt jag och grat till som liten nar jag var hemma hos Pernilla och Fredrik. Oj oj vilka minnen.. Jag kommer inte direkt ihag allt fran mina besok hos dem, men Wilbur glommer jag aldrig!
Funderade lange pa om jag skulle kopa den eller inte, men jag vill inte forstora filmen genom att kolla pa den engelska versionen. Den ska va pa svenska!!!!

Det ar inte langt kvar tills jag aker hem till Sverige igen. Ska bli riktigt skont att ata svensk mat igen. Har haft en denga nu ett tag pa fisk. Ater fisk sa ofta jag kan nu! Till lunch igar gjorde jag en sallad med tonfisk, sallad och feta ost + min favorit dressing fran Newmans! Konstig kombination kanske men jag kan ata fetaost till nastan allt!

Gardagens sallad! mums!

Det enda som kommer vara riktigt konstigt och jobbigt ar att detta blir forsta julen utan mamma. Jag saknar henne sa mycket! Tankte till och med pa julklapp till henne haromdagen men som vanligt vaknar upp ur drommen att hon faktiskt inte finns kvar med oss. Pa tal om drommar sa har jag haft riktigt sjuka drommar om mamma. Jag har dromt att hon faktiskt lever och kommit upp med de mest bisarra satten till hennes existens. Nar jag vaknat upp sa har det varit sa verkligt att jag varit tvungen att sitta och tanka flera minuter for att intala mig sjalv att det inte ar som i drommen, hon finns inte kvar har pa jorden, men hon ar med mig i varje steg jag tar! Det vet jag att hon ar!

Iallafall, nu ar det dags for mig att starta min dag. Lite plugg och tvatt ska jag hinna med och sen far jag nog kora A till bilverkstaden dar hans bil har varit inlamnad ett tag. Verkstaden ligger i Hamilton sa vi kanske hinner med lite middag ocksa! (finns lite mer att valja mellan i jamfort med Oxford!)

Have a good day!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-11-25 @ 16:36:15
Postat av: Jessi

Hoppas att de visar den som barnvagnsbio i Linköping. Där brukar Alvin och jag hänga på onsdagar. Jättemysigt!

Kram

2009-11-25 @ 16:37:42
Postat av: Pernilla

Ja mamma finns med dig hela tiden!! Hon e med mig varje dag också! Vi längtar efter dig! E dressingen äggfri? I så fall får du gärna köpa med en flaska hem, Moa och jag älskar dressingar, hade varit kul att prova nåt nytt! Ännu en sak på handlelistan....Nu ska vi på Moas flöjtuppvisning! Puss o kram

2009-11-25 @ 18:30:50
Postat av: Pernilla

Förresten, wilbur filmen i orginal från gamla tider finns här....Perfekt juldagsfilm....

2009-11-25 @ 18:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback