Sunday

Nu ar denna helgen slut och det har faktiskt varit en trevlig helg eftersom jag for en gangs skulle inte behovt tanka sa mycket pa skolarbeten och plugg!

Fredagen var mycket mysig med drive-in bion! Riktigt haftigt att ligga i Kerstas "trunk" med filtar inlindade och trevligt sallskap! Kande mig riktigt amerikaniserad nar vi korde in och sag alla andra bilar etc. Coolt!
NEW MOON var helt amazing! Kan knappt barga mig till tredje filmen Eclipse kommer ut! For er som inte har last bockerna sa kan jag saga dig att 3an och 4an kommer "blow your mind"! Helt galet bra!
Var ganska besviken pa A Christmas Carrol. Effekterna var riktigt snyggt gjorda men jag tycker andra versioner av filmen ar battre. Jag hade aldrig latit mina unga barn se den, ganska laskig iaf! Och dar ar delar i filmen som jag inte kan minnas var med i boken (saker som gjorde filmen annu laskigare). For personer som gillar animerade filmer med snygga effekter sa kan jag rekommendera den, men om du ska se den for att komma in i den riktigt julkanslan sa foreslar jag att ni avstar att se den, iaf pa bio!
Nar vi kom hem kande jag inte for att ga och lagga mig sa jag stack uptown och traffade de andra tjejerna och dansade en timme eller tva och sen gick jag hem och sov! Kul var det iaf!

Igar slappade jag mest hela dagen, pratade med bror och familj pa Skype, vilket alltid ar kul. OCH skypade aven med Vivi.
Helt fantastiskt det dar med Skype. Att prata och se med sin familj och vanner over hela varlden, helt gratis ocksa, ar fantastiskt! Det har verkligen hjalpt mig att halla kontakten med alla i ar och det kan ju vara mer an valbehovligt med tanke pa hur jobbigt och sunkigt detta aret har varit/ar.

Pa kvallen sa stack vi pa snabbvisit hos en kompis i laget som fyllde ar och sedan stack vi ut och dansade igen! Alltid skoj!
Alskar att ga ut har i USA. Blandad musik, men framfor allt musik som man kan dansa till. Nar man gar ut i Sverige eller i resterande Europa sa ar det bara techno, trance och housemusik! Hujeda mig dansar man till det? Missforsta mig inte nu, jag gillar att lyssna pa house och sa och dar finns manga latar, men HUR DANSAR MAN TILL DET? Kanske som snobbarna med bakatslickat har pa Skeppsbron? Hoppa och veva med armarna?
Nej, det ar inte dans for mig. Man maste kanna rytmen och rora kroppen utefter det. Det kan man kanske om man gjort det i manga ar eller om man gillar hopp-liknande rorelser. Nej inte for mig tack!

Ikvall
(sondag) sa ska jag se den tredje Saw filmen! Jag sag Saw 1 och 2 i veckan och idag fick jag hem den tredje. Jag maste se alla Saw filmerna sa jag kan se Saw 6 med A. Jag hade redan sett Saw 1 och 2 men ikvall sa blir det det nr 3. Som manga av mina vanner vet sa alskar jag skrack filmer och blir sallan radd. Det ar snarare tvartom. Nar jag och Tia tittar pa skrackfilm, sa sitter vi och skrattar hur dalig eller hur orealistisk det ar. Basta filmen att ta som exempel maste vara Stephen King's Thinner. Den ar ju bara komisk!
(hoppas du kommer ihag det Tia.... sa langesen det var! shit va vi borjar bli gamla! haha)

Iaf sa vagrar ju folk att kommentera. Jag har relativt manga lasare nu men ingen vill beratta vem det ar eller hur de har det etc. sa jag ger upp. MEN det hade varit kul om ni hade kommenterat nagon gang......


Min kompis Brintney och jag igar =)


Kommentarer
Postat av: tia

japp jag kommer ihåg thinner. men kommer du ihåg "tandläkaren då".. han ska ALLLLLLTIIIIID tro att luften är oxfile med pommes o bernaisås. HAHAHAHAHHA

Postat av: tia

japp jag kommer ihåg thinner. men kommer du ihåg "tandläkaren då".. han ska ALLLLLLTIIIIID tro att luften är oxfile med pommes o bernaisås. HAHAHAHAHHA

2009-11-23 @ 14:23:03
URL: http://martina86.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag blir så glad när du bloggar! Vi längtar så efter dig nu!!! Puss o kram

2009-11-23 @ 17:36:31
Postat av: Emilie

2009-11-24 @ 15:55:52
URL: http://pla
Postat av: Emilie

Hoppsan, datorn var visst lite för ivrig att trycka på skicka knappen.



I alla fall, hej :)



Läst din blogg ett tag nu och undrar en sak som inte har med det hela att göra :P



Jag tycker om A christmas carol jättemycket och vill gärna se den nya. Men sen sa du att den var läskig. Haha eeh jag är en sån som ABSOLUT inte vill bli skrämd, jag säger nej till skräck, action och thrillers. Vägrar titta. Så jag undrar, på vilket sätt är den läskig? :P Kan du ge något exempel?



ÅÅÅÅH, är det sant att man kan DANSA till musiken i USA? AVSKYR att gå ut i Sverige eftersom jag bara går ut för att dansa men man kan ju inte det till all skitmusik. Håller mig typ till salsaklubbar och sånt. Ska till USA nu i höst och plugga på college var det tänk så det bådar ju gott i såna fall :)



Ha det så bra!

/Emilie

2009-11-24 @ 16:00:03
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Nettan

Hej Sara!



Jag är Pernillas moster och jag följer dig här..

Så nu vet du vem jag är!!

Ha det så gott.

Nettan

2009-11-24 @ 21:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback