Hemgång, Green Beer Day, Spring Break m.m.

Ja nu var det ju åter igen en tid sedan man bloggade. Ska försöka förbättra mig för de få som är intresserade här.

Resan hem till begravningen var jobbig, men samtidigt behövlig. Att gå runt här i skolan och bara vänta på det var jobbigt.
Cermonin var fin och det bästa av allt var att det var så många som kom! Det var verkligen rörande och fint.

Idag är det exakt 2 månader sedan mamma gick bort. Och det är fortfarande tomt. Ett stort svart hål i min vardag och mitt hjärta. Ett hål som aldrig kommer att fyllas. Det är 9 månader sedan pappa gick bort och det svarta hålet är fortfarande stort och tomt. Det finns inga ord som kan beskriva hur mycket jag saknar de båda.
Jag hoppas ingen av mina nära och kära ska behöva uppleva det jag gör idag. Jag skulle inte ens unna min värsta fiende denna saknad och smärta.

Sedan jag kom tillbaks till skolan har det hänt en hel del. Fitness och styrke tester är avklarade. (förutom ett som vi springer senare i veckan) och jag har inte riktigt kommit ikapp med allt jag missade under tiden jag åkte hem men jag ligger i så gott det går. Det är skönt att ha sina vardaliga rutiner. De betyder väldigt mycket för mig i varje fall.

Den bästa dagen på året har varit (eller iallafall en av de bästa!) Green Beer Day. Denna dagen är vår skolans version av St Patricks Day och är egentligen en hel dag ägnad åt fest. Alla barerna öppnade kl 5.30 på morgonen och stängde runt 2-3 på natten dagen efter. Grön öl, glatt humör och en massa gröna tröjor täckte Oxford Ohio denna torsdag. Det är något speciellt med college. En sån dag hade bara kunnat hända här och jag gillar läget!

Igår kom jag hem efter en vecka i Ft Lauderdale, Florida. Vi hade hyrt ett jättefint hus nära till stranden med egen pool och en stor projektor skräm/tv. Veckan var skön och avslappnad. Skönt att komma till värmen så man kunde jobba lite på brännan. Träffade Klarén och Li en dag och det var riktigt kul att träffa dem igen! Saknar mina små töser ju!

I övrigt så är det inte mycket mer som händer mer än skola och fotboll. Utgång har det också varit men nu denna helgen börjar lite vår matcher dra igång så då blir det betydligt mindre fest.
Resten av tiden går mest åt att tänka och minnas. Jag saknar mamma och pappa så mycket så det gör ont i varenda kroppsdel jag har. Men jag överlever, det vet jag, men det är inte lätt.

Älskar er alla, ni vet vilka ni är. Och om det mot förmodan skulle vara någon ny här på bloggen så hoppas jag att ni fortsätter att läsa. Ska bli flitigare på uppdatering.

Återkommer med lite bild uppdatering senare!

Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Jan

Gott och läsa dig igen.Saknar dig.Var rädd om dig.Kram Jan

2009-03-16 @ 23:31:51
Postat av: jerry

HEJ!

Ta väl hand om dig själv, och lycka till med fotbollen.

2009-03-17 @ 06:48:50
Postat av: Fredrik

Hej syster! Skönt att du är åter efter en veckas "vila" i Florida.

2009-03-17 @ 18:44:00
Postat av: Moa

det var roligt att du åkte skridskor med mig. Jag längtar till du kommer i sommar. kan du inte ringa mig på skypen i helgen? kram Moa

2009-03-17 @ 20:04:42
Postat av: Inger

Hej kusin vitamin.Tänker på dig.Nu är det mindre än 2mån kvar tills Jim och Hanna får sin bebis,hör av mig när undret anlänt.Mina tankar är hos dig///Kramkram

2009-03-18 @ 08:35:18
Postat av: Jessica

Hej gumman! Det var kul att se dig igen. Med tanke på möllan i ishallen: Hur gick det med "gumpen", hoppas du kunde sitta på flyget hem ;)?

Du är fortfarande en stor idol hos Isak! Han frågar hur du mår?



Kram Jessica

2009-03-19 @ 20:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback