SVERIGE IGEN

Kom hem på svensk mark i lördags och efter det har det varit full rulle. Efter den långa resan var det bara att slänga av sig mina grejor och packa om, for sedan bar det av till Linköping för att träffa Jessica och Fredriks lilla bebis. Bebisen har fortfarande inget namn och vi far inte reda pa vilka två namn det är som Jessi och Fredrik väljer mellan. Jaha, det är bara att vänta då antar jag. Helgen gick snabbt och vi umgicks mest, käkade glass på Bosses Glasskiosk och åt kebabtallrik på den lokala kvarterskrogen. DET VAR DÅ ALL ACTION BÖRJADE.
En liten flicka i 8-10 årsåldern cyklar lite framför sin pappa på cykelbanan. På vägen kommer där en bil som kör i väldigt hög fart. Flickan börjar svänga vänster över cykelbanan för att köra över vägen. Bilen träffar flickan och cykeln så att en kollision sker (ehh ja det verkar ju självklart!). Jessi sprang snabbare än Michael Johnson gjorde i sina dar och var snabbt på plats. Det verkade som flickan hade ont i ryggen och ambulans tillkallades. Det jag blev mest arg över är att föraren istället för att hjälpa till stod och försökte reda upp vems fel det var. Du har kört på en liten flicka och det enda du gör är att försöka bråka. Ta det lite senare istället. Han var av utländskt ursprung och verkade stundtals lite temperamentsfull.

Efter ambulansen kom så gick vi in och beställde våra kebaber! Mums, har saknar kebab!

På måndag kom jag hem till Malmö igen. Skönt! Träffade TiaMöllan för lite mat, men de flesta ställen var redan fullt så vi satte oss vid en liten pizzeria istället. Det var gott dock. En fyllegubbe gjorde oss sällskap för en stund då han langade upp Jägermeistern ur ryggsäcken och förklarade för mig och Tia att det var hans favorit. Han sa några andra olämpliga grejor till oss men fattade snart det kloka beslutet att lämna oss. Tusan att detta alltid händer haha!
Efter det hade Tia bjudit med mig till U21 EM finalen på Swedbank Arena i Malmö där Tyskland stod som segrare med 4-0. Det var de värda. England spelade som några tafatta höns.
Efter matchen stack jag och Tia och satte oss på Lilla Torg. Tia beställde en Strawberry Daquiri och upplevdeden som mycket stark, jag kunde verifiera detta.
Efter ett tag kom Ralle, Stiffe och Danne och gjorde oss sällskap. Servitrisen sa till Danne att de inte hade en screwdriver. Alla har screwdriver dvs vodka och apelsinjuice. Underhållning på hög nivå.
Efter Lilla Torg beslutade vi oss att gå vidare. Jag och Tia hade samma kläder som vi hade haft på oss hela dagen + att  vi inte sminkat oss på en evighet m.m. Kvällen blev ändå lyckad. Många grabbar från Sveriges U21 landslag var där samt Englands och i stort sett hela Tysklands trupp. De ville ju givetvis fira att de var Europa mästare. Hade jag med gjort!



Bilder lånade från
Tia

Igår träffade jag upp söta Nikki för en liten lunch på Gränden. Mysigt till hundra. Sedan gick vi och köpte nagelgrejor till Nikkis salong och satte oss även och fikade på Lilla Torg där Robin, Katti och Tia senare gjorde oss sällskap.
Tia och jag gick därefter på bio och såg Män som hatar kvinnor! Mycket bra var den. Jag har ju läst ettan och tvåan av Stieg Larssons triologi och jag är helt fast. Har precis börjat på den tredje boken! Jag kan inte klaga på att jag inte håller mig sysselsatt i varje fall!


På Gränden. Bild lånad från Nikki

Nu är det bara gymmet jag måste besöka och det snarast!!!!

Ha en bra dag allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback