Jordgubbar

Idag är det veckans sista dag söndag. Många förknippar söndagar med ångest och stress inför kommande vecka....
JAG däremot har för en gångs skull inget speciellt planerat mer än gymmet och lunch med Ralle, så har ni några förslag så är det passande att meddela dessa snarast.

Idag har jag varit på besök hos bror med familj i Ängelholm. Pernilla kom hem lite senare med två spannar fulla med jordgubbar. 15 liter hade hon plockat och vi satte oss ner och rensade dem (eller snoppade dem, som Pernilla uttryckte det!). Det gick relativt fort när vi var två och jag tyckte personligen att jag var relativt duktig för att vara första gången (första gången med så många liter iallafall). Givetvis blev jag kladdig som vanligt och en handduk fick rädda mina byxor från fler stänk-märken.
Efter jordgubbarna tittade vi lite på Wimbledon finalen där Federer efter 5 set återigen stod som segrare.
Därefter blev det grillat! Mums! Saknar verkligen att grilla, speciellt KÖTT. Man äter ju aldrig något gott kött i USA. Bara massa kyckling! Nej, svensk mat är absolut det bästa!



Ikväll verkar det inte som det händer någonting. Som vanligt under söndagarna. Dock känns det lite jobbigt då jag läste ut min bok idag och har än så länge inte hittat något lockande i bokhyllan. Blir väl TV och internet resten av kvällen.
Vad gjorde jag när jag inte hade TV och Internet att underhålla mig? Tacka vet jag för teknologin alltså. Så länge den inte tar över ens liv så är den bara till nytta!

Tack och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback