Denna vardagliga vardag!

Tränandet är åter igen på gång och jag måste säga att jag börjar bli väldigt nervös inför försäsongen!
Jag är inte dugg nervös (ok kanske lite) över styrkan men mest inför löptesten. De som känner mig vet om jag inte ett stort fan av löpning. Inte några längre rundor i varje fall. Sprints har jag inget problem med, för snabbhetsträning är ack så mycket roligare än att jogga flera kilometer.
Måste dock påpeka hur fel mitt klädval på gymmet känns. Jag har vanliga shorts och en t-shirt när jag tränar. Övriga tjejer har tajta aerobics brallor och tajta linnen. Detta är inget fel, men det känns fel för mig då jag aldrig behövt styrketräna på ett gym. Jag har alltid haft det tillgängligt i och med fotbollen. Dock tänker jag inte införskaffa de där tajta byxorna. Rumpa och lår behöver inte definieras mer än vad de redan gör.

Nog om träning. Igår var på Bo01 med min efterlängtade USA vän Sarah a.k.a Dessy!
Inhandlade årets första kanel gifflar och en festis och la oss till rätta på bryggan. Därefter träffade vi på Jeppa, Weiland och Martin som joinade oss. Årest svenska dopp är avklarat och vattnet var mot all förväntan svalkande, men behagligt!


Badpojkarna Martin och Jeppa

Skymtar man statsminister Fredrik Reinfeldt?

Därefter körde Sarah mig hem och det fick bli en snabbdusch och snabbt på med kläderna och i väg till frisören. Klippte allt det slitna och nu har jag knappt något hår kvar! Senast jag var så här korthårig var kanske när jag var 14 och det känns väldigt konstigt. Har en mellanlängd liksom. Det är varken kort eller långt och det ser inget vidare ut. Men jag behövde klippa bort det mesta sedan min gamla permanent och då får jag lida genom att se ut som jag gör nu! Blir nog svårt för mig att visa mig offentligt med håret nere. Får se till att lösa det där.
Dagens I-land problem fick ni där!

Efter frisören bar det av till Centralen och tåg mot Hässleholm. Ja ni läste rätt, Hässleholm. Träffade Nikkis vänner och vi började att käka en mongolisk buffe som enligt mig smakade gott. Därefter gick tillbaka till Johannas lägenhet och snackade och drack lite champagne. Sedan beslutade jag, Nikki och Catti att tåget tillbaka till Malmö och stack först till Swing Inn och hälsade på gamla jobbkamrater sedan vidare till Skeppsbron. Bra sällskap var det iaf men Skeppsbron var inget vidare. Skulle dragit någon annanstans men man träffade ju lite gamla bekanter som Mattias, Björk, Nico och Stoffe. Även Fhanér, Klint och Rufus =)


Nikki våran bartender

Vet egentligen inte varför jag lägger upp denna bilden, men jag tyckte
den såg så rolig ut, så jag bjuder på den!!!

Emma visar hur det går till!

Nikki och jag på Swing Inn

Jag och Catti

Idag sov jag länge och det var väldigt skönt faktiskt. Ska nog bara vila idag men vem vet. Det är ju lördag och känslan av att jag kommer gå ut finns där, men ska försöka motarbeta den så länge jag kan.

Nu ska ju ut och sätta mig i trädgården och solen. Givetvis med tredje Stieg Larsson boken i händerna.
Ha en bra dag.

Ps. Idag är det 4th of July och amerikanare firar Independence Day vilket innebär en hel dags supande och fyrverkeri. Ja det är nog rätt skönt att man är hemma ändå!

Kommentarer
Postat av: Tia

underbart inlägg. försök blogga oftare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback