Champagnekvällar i London

Nu har man varit hemma i två dagar ca från staden där du måste titta höger först innan du går över gatan, vinka in bussarna (annars stannar de inte), staden som älskar champagne, har ett underbart transport system där du alltid kan ta dig hem antingen med buss, "The Tube" eller med taxi, staden vars mode är så inspirerande och kreativt, staden som har Coco Chanels logga prydd på gatornas lyckstolpar, staden där du ser antingen jättevackra människor eller jättefula, staden som nästan fick sig att känna sig som man var i Italien med alla dess italienska invånare, staden som har tre flygplatser, staden som erbjuder många platser att se, staden där jag knappt sov någonting, staden som har en riktigt skön gay-club med fancy people, staden där min bästa vän Vivi för tillfället bor.

Ja ni, jag hade kunnat rabbla upp hur mycket som helst! Mina tre dagar i London bjöd på så mycket!
Första dagen (Lördag) stack vi till Notting Hill och käkade och strosade igenom gatorna. Riktigt mysigt område med både marknader, affärer och pubar längst gatorna. På kvällen stack vi till Vivis arbetsplats för lite champagne och drinkar innan vi begav oss till en klubb som heter Maddox. Skönt drag, men alldeles för mycket folk på dansgolvet så vi höll oss i utkanten. Mycket trevlig kväll dock.





söndagen stack vi till ett område som heter Brick Lane, ett väldigt estetiskt område med många second hand affärer (lycka!) och marknader. HIttade bara en liten väska där men ack så mycket kul där var att kolla på. Vivi hittade ett par riktigt snygga stövlar som jag inte hade tvekat en sekund på att köpa om de hade funnits i min storlek.
På kvällen käkade vi på Vivis jobb Skylon. Jag åt tonfisk med en slags potatissallad och kokta grönsaker. Mums! Därefter skulle vi egentligen dra till en klubb men vi stack hem istället och spelade UNO och lyssnade på musik.





måndagen var det min inbeställda sightseeing dag. Vi gick förbi Big Ben, London Eye, Buckingham Palace m.m. Vi satte oss ner på en lokal pub i en mysig liten gränd där Vivi, Sara och Suzi köpte vars en öl medans jag drack Coca Cola och vi beställde även in lite mat. Sedan begav vi oss till några affärer och ett stopp till det omtalade Primark. Primark var för mig en liten besvikelse, fanns mycket kläder och så men inget jag nappa på direkt. Köpte två par tyg skor och lite smycken. Den andra affären vi gick in på var Dorothy Perkins, hittade äntligen ett par kilklackar som jag tyckte var snygga, och så lite hår-accessoarer. Det blev inte mycket shopping i London men det får man ta när man har mer tid.
När vi kom hem igen gjorde vi oss redo för vår sista utekväll. Vi stack till en gayklubb som heter Heaven. Riktigt coolt ställe med alla sorts homosexuella män. Majoriteten var riktigt sköna, de andra var divor och vissa var rent utav otrevliga haha. Svårast var det att få beställa i baren då tjejerna hade lägsta prioritet. Snacka om omvända roller haha!








Dans hela kvällen och Sara och jag beslutade oss för att inte sova innan vi skulle ta flyget hem på morgonen. När vi väl tagit oss till Gatwick får vi meddelandet att vi inte har någon bokning på det flyget vi försökte checka in på. I biljettkassan säger dem att vi har blivit ombokade till ett flyg som går på Heathrow (som är flygplatsen på andra sidan London). Vi tar en taxi dit som kostade oss £40. Väl på Heathrow meddelar dem att vi inte har någon bokning överhuvudtaget och vi ringer företaget vi bokat med. Där säger dem att de skickat ett mail och meddelat oss att de inte kunde boka in oss på det flyg vi redan bokat och fått bekräftelse för och att de endast debiterat oss på ditresan. Jag blev förbannad och bad Sara skälla på dem och säga att de borde ha skött detta bättre genom att åtminstone meddela oss via telefon och inte bara via email som man faktiskt alltid inte har tillgång till under semestern.
Det hela slutade med att vi var tvugna att köpa en dyr flygbiljett för att ta oss hem..... men hemma är jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback