Varför jag?

Vad har jag gjort för att förtjäna denna smärta? Vad har jag gjort för att bli bestraffad på detta sättet? Varför måste jag vara ensam? Varför måste detta hända mig? Varför tycks det inte att jag har varit med om tillräckligt? VARFÖR JAG?

Livet är inte rättvist och det ska aldrig tas för givet. Jag vet inte hur jag ska klara mig utan dig. Du var min bästa vän, min ängel, stöttepelare, ja mitt allt. Men nu har du tagits ifrån mig. Hur ska jag överleva utan dig?
Du har betytt mer för mig än någon annan. Den sorg jag känner kommer aldrig att försvinna. Men jag vet att jag en dag kommer att må bättre, men aldrig bra.
Jag är så ledsen att du inte kommer få uppleva min framtid i fysisk form. Jag är så ledsen att du aldrig kommer få träffa mina framtida (eventuella) barn, dina barnbarn. Jag är så ledsen att du inte kan krama om mig och säga att allting kommer att bli bra. Jag är så ledsen att jag aldrig mer kan känna din värme och se ditt fina leende.

Du kommer alltid att finnas med mig. Jag vet att du kommer vaka över mig och jag ska göra allt jag kan för att göra dig stolt. Jag är så glad att du gick bort på det sätt du gjorde. Du somnade in där du kände dig själv starkast, tryggast och älskad.

DU måste hjälpa mig igenom detta. Du är den som har gjort mig till den jag är idag, och jag är så stolt över att vara din dotter. DU kommer aldrig bli glömd och jag ska alltid minnas dig med kärlek och glädje. Även om den glädjen är svår att hitta idag eller en tid framöver.

Hjälp mig att hitta styrkan att överleva detta.

Jag saknar dig så mycket att det gör ont i varenda kroppsdel jag har.


"Ge mig sinnesro, att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan. Och förstånd att inse skillnaden."

Kommentarer
Postat av: Johannna

Du är inte ensam!!!!

2009-01-20 @ 03:34:26
Postat av: Therese

Känner igen den där känslan:( Miste min morfar precis innan jul och man värdesätter familj och vänner på ett helt annat sätt! Ensam är stark, men glöm aldrig att man måste dela med sig av sorgen för att inte gå under!! En värmade liten kram i din sorg.

2009-01-20 @ 07:41:48
Postat av: Annette, Lallas mamma

Tänker på dig Sara.Nej livet är inte alltid rättvist. Vet att din mamma redan var väjdigt stolt över dig.Hoppas att dina vänner tar väl hand om dig. Skickar många kramar till dig.

2009-01-20 @ 14:11:57
Postat av: Tia

Hej gumman.. jag har forsokt na dig. kopt kort o sa. d gar inte o ringa. horde om vad som hant. jag ar sa ledsen for din skull gumman. tanker pa dig hela tiden. de ar inte rattvist. onska jag kunde va dar for dig. jag aker hem fron england till helgen. ringer dig nar jag kommit fram. nar kommer du hem? puss puss vannen

2009-01-20 @ 21:46:50
Postat av: Sofie

vännen, när kommer du hem? Ring mig om du behöver det, finns här för dig!!



Tänker på dig.

2009-01-20 @ 23:22:24
Postat av: Ewa Lundh

Älskade lilla gumman vi fick alla en chock när vi nåddes av beskedet. Vi tänker på dej och vill gärna bistå med en famn och en kram! Ja livet är inte rättvist och du är alldeles för ung för att uppleva det. Kram till dej.

2009-01-21 @ 12:20:59
Postat av: Jessi

Gumman!

Jag är hemma nu, och pappa och Nisse gör sitt bästa under omständigheterna. De har den fina bilden på Ritha och dig när du var liten på bordet i vardagsrummet och där står tända ljus och fina blommor som rara människor skickat. Jag tänker på dig och hoppas att du har det stöd du behöver. Vi finns här, alltid!

Kramar

2009-01-22 @ 14:02:30
Postat av: Bettan å Peran, Jojo´s föräldrar

Sara, goa Sara! Fick precis veta av Johanna.Det finns inga ord, men en hel mängd tankar som går till dig å Jan. Å vi vet att du har MÅNGA goa vänner som finns för dig å tänker lika mycket på dig som vi.Många kramar, Bettan å Per

2009-01-22 @ 18:44:32
Postat av: Pernilla

Sara du ser att ALLA tänker på dig och du är INTE ensam. Ville bara säga det igen. Vi ska koppla upp oss på skype så vi kan prata mer. Tänker på dig hela tiden, du är med oss hela tiden. Puss o kram

2009-01-23 @ 11:20:58
Postat av: Inger

Tänker på dig,finns här för dig,livet e orättvisst

2009-01-23 @ 15:39:51
Postat av: Jerry P.

Sara jag tänker ofta på dig,men extra mycket i denna svåra sitation som du har just nu.

Din mamma var mycket stolt över dig.

KRAM TILL DIG.

2009-01-26 @ 14:33:50
Postat av: Vidde

Vet inte vad jag ska skriva men vill bara säga att jag beklagar sorgen.

2009-01-28 @ 20:19:38
Postat av: Pia (Vivekas mamma)

Sara vännen Nu skulle jag bara vilja ta dej i famn och hålla om dig och ge dig styrka. Livet är verkligen inte rättvist. Detta är en jättejobbig period i ditt liv. Du måste igenom den och jag är säker på att Du klarar det men det kommer att göra ont länge, men smärtan minskar med tiden och DU ÄR INTE ENSAM Du har många vänner som "håller dig i handen" genom sorgen.Jag lovar också att finnas till för Dig. Du vet var jag finns. Försök att tänka på den glädje Du och din mamma delat. Hon hade velat att Du ska minnas henne med ett leende och med tiden kan Du det. Låt sorgen få ta tid. jag tänker mycket på dig nu. Var rädd om dig.

många kramar Pia

2009-01-28 @ 20:56:55
Postat av: Vivi

Älskling. Jag har bokat resa hem den 12e Feb. Försökte ringa dig innan men du svarade inte. Jag försöker igen imorgon!Vi ses snart (L)

2009-01-29 @ 06:24:09
Postat av: sara

Hej Hjartat! har tankt pa dig hela tiden fran igar!

finns har! o aker bort till dig sa fort du behover det!

LOVE!!

2009-01-29 @ 19:04:22
Postat av: Jessica

Hej Sara, det var så längesen vi sågs men vill bara säga att vi tänker på dig.

Många kramar från JV med familj.

2009-01-29 @ 22:23:50
Postat av: Jessica m familj

Lilla gumman, Tänker så på dig... Livet är verkligen inte rättvist! Vi finns här tillsammans med Pernilla & Fredrik för dig. Tusen kramar från oss alla!

2009-01-31 @ 11:02:31
Postat av: Natalia

Jag fick nyss veta vad som hänt...Finns inga ord som kan trösta, finns ingen som kan sätta sig in i din situation och finns inget som gör att de kommer tillbaka. Det enda som finns är att du måste vara stark,visa känslor och var precis som DU är! Jag tänker på dig Sara och låt allting ta sin tid!

Kramar

2009-02-13 @ 18:46:30
Postat av: Anonym

Jag fick nyss veta vad som hänt...Finns inga ord som kan trösta, finns ingen som kan sätta sig in i din situation och finns inget som gör att de kommer tillbaka. Det enda som finns är att du måste vara stark,visa känslor och var precis som DU är! Jag tänker på dig Sara och låt allting ta sin tid!

Kramar

2009-02-13 @ 18:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback