Misslyckat pepparkaksbak, vin och Monopol

Det har ju gatt nagra dagar sedan jag skrev! Har inte varit sugen pa att skriva direkt.
Har i Malmo har Jessi, Fredrik och lilla Alvin varit pa besok. Alvin har hunnit att bli 6 manader gammal och vilken sot liten kille han ar! De akte igar och nu ar han valdigt tyst i huset. Bara jag, Jan och Nisse hemma.


Lille julafton spenderade jag nere i Falserbo med Vivi. Stack en runda till Kaptensgarden, men dar var alldeles for mycket folk sa dar stannade vi inte lange utan vi gick tillbaks hem till Vivi och snackade och tog ett sista glas vin.
Morgonen efter var jag tvungen att ta taget till Angelholm.


Julafton firades hemma hos bror med familj. Dock jobbade brorsan pa julafton men han kom hem och at i varje fall! Fick bland annat en fotokalender med bilder pa Alvin, min favorit parfym, en Sverige inspirerad mossa, presentkort, champagne, busskort och ett par armband som Moa hade gjort till mig! Blev jatte glad for allt!


De ovriga dagarna som har gatt har jag inte gjort sa mycket. Pratat mycket med A pa Skype! Annu en gang maste jag hylla Skype. Att va pa andra sidan jorden och anda kunna se och prata med varandra ar jag evigt tacksam for! Saknar den "lilla" grabben forstar ni! Men nu e det ju faktiskt bara 2 veckor kvar innan jag aker tillbaks! Tiden gar sa himla snabbt faktiskt!

Igar stack jag dock hem till Sigge med Vivi. Dar hade vi pepparkaksbak (lite sena jag vet) och det blev valdigt misslyckat. Kreativiteten flodade inte direkt och vi ganska snabbt less pa det. Dessutom klarade vi av att branna pepparkakorna ocksa, sa vi fick inte ens smaka pa nagra!
Efter baket var det intensivt Monopol spel! Jag forlorade givetvis igen! Fanns verkligen ingenting jag kunde gora, sa himla tradigt haha! Till detta hade vi givetvis vin =)



Nu ska jag fortsatta och glo pa lite hockey! Ha en trevlig kvall!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej :)

Hur är det? När åker du tillbaka till USA igen?



Åh tack så mycket, det var bilder på min lilla söta underbara lillasyster hihi. Saknat henne jättemycket (därav de många hyllande orden). Såg henne igår, haha hon blev så glad att hon började dansa och hoppa. Alltid kul att bli uppskattad ^^



Och detsamma för Lilla Alvin (det var han som var lilla bebisen på bilden va?) URSÖT :)



Men det är ju bara kul att bli behandlad som ett proffs :) Vad skoj. :)



Jo, det verkar väldigt klurigt att veta vad - eller framförral VAR man ska göra/vara efter skolan och allt. Men på nått sätt är det nog som klarast när det väl händer tror du inte? Vem vet hur du känner om ett år och vad som lockar mest då? :)



Jo jag tycker också det är roligare om man hör av sig lite mer. Jag erkänner, det finns bloggar jag följer men som inte vet om att jag gör det för att jag inte kommenterar, men oftast är det ju lite roligare, plus att man får veta mer om personen bakom bloggen :)



Just nu för min del är det väntan. Ansökan ligger på CIS skrivbord (eller nått sånt ^^) och ska granskas. Får kanske höra i slutet av januari eller början av februari. Vi får se. Aaah. Men ja, ska försöka ta det lugnt :) Går det inte är det ju bara att försöka igen.



Gott nytt år på dig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback