Inne i huset

Det drojde lite innan jag tog lite bilder inne i huset! Jag har bara tagit bilder pa de delar av huset jag anvander. Nedervaningen, dar har vi har vardagsrummet och koket. Ovan vaningen tog jag bara bilder pa badrummet och mitt rum. Det var ratt svart att fotografera rummen sa att de blev bra men det gick inte riktigt, sa jag tycker inte att bilderna gor rummen rattvisa, men "it is what it is".

Nu ar det slutspurten i skolan. Sista veckan med lektioner och nasta vecka ar det bara finals! Sen nasta fredag sa aker jag hem! Galet vad tiden gar fort inte sant?

Igar hade jag lunch med A och sedan stack jag hem och skrev uppsats. Pa kvallen stack jag och kollade pa basketkillarnas match mot Temple. Fick stryk igen, Temple ar ett annat rankat lag som ar riktigt bra! Vara basket grabbar, precis som vi har alltid ett tufft non-conference schedule dar vi moter nagra av landets basta lag. Det ar inte sa kul att forlora, men man kan lara sig mycket utav dessa matcher och ta det med sig in nar det ar det som verkligen galler, conference spel! Sedan gick jag hem och la mig i sangen och kollade film. En gammal goding blev det Meet Joe Black med Anthony Hopkins och Brad Pitt. For er som inte har sett den, sa rekommenderar jag den starkt! Drama och mysterie moter verklighet. Det enda minus ar att den ar 3 timmar lang och det kravs att man ar nat sa nar fokuserad under tiden sa man forstar vad som pagar...



(bilder lanade fran muredhawks.com)

Idag
var det riktigt riktigt kallt ute! Pa med sin lilla rav (ja min fjallraven vinter jacka forstas) och varma boots. Anda fros jag! Det snoade lite och vi hade tornado warning. Att det borjade blasa kraftigt markte jag inte forran jag och A kom ut fran resturangen vi kakade lunch pa. Jaklar vad det blaste! Nar vi kom hem till mitt hus upptackte vi att strommen hade gatt. A stack tillbaka till hans student korridors rum och jag gick och tog en tupplur!
Nar jag vaknade upp var strommen pa igen! Skont!

Nu ar klockan snart 7 och det blaser kraftigt ute och massa regn. Woho! Nej tack...
Jag ska val borja plugga lite kanske? For imorgon har jag blivit bjuden som date av Tim till hans fraternity's fest. Festen kallas Sigma Nu Years eftersom hans fraternity heter Sigma Nu och den grundades for manga manga ar sedan pa Nyarsafton. Fin klanning maste jag ha pa mig. Far se vad jag har i garderoben, tror det blir en svart en!

Har ar bilderna pa huset. Startar med hur det ser ut nar man kommer in i vardagsrummet, darefter koket, darefter trappan upp till ovan-vaningen och hallen mellan alla vara rummet, darefter badrummet dar uppe och sedan mitt rum! Huset ar litet, men inte sa litet som det ser ut pa bilderna!! Hoppas ni far en nagorlunda bild om hur det ser ut var jag bor! (Ps. Tank pa att det ar college studenter som bor har. Darfor ar det mesta riktigt billiga mobler etc).




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad mysigt rum du har! kram

2009-12-11 @ 11:01:35
Postat av: Emilie

Vad fint hem :)



Är det som en del av campus eller bor du i ett helt eget hem?

Postat av: Babs

Va mysigt det ser ut! Roligt att se hur ni bor och ditt rum var jättemysigt.kram!

2010-01-24 @ 12:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback