Red & White Club

Nyss kommit tillbaka efter några timmars läsande nere i källaren. Alltid lika trevligt med studerande! Eftersom många av de böcker jag behövde inte kom in förrän denna veckan, så hade jag ju ex antal kapitel i alla ämnen som jag var tvungen att läsa i kapp. Hälften gjort nu, resten tar vi senare i helgen.

Skolan rullar på som vanligt, de blir jobbigare och jobbigare och presentationerna och prov börjar närma sig. Jag ska göra allt jag kan för att iaf få en bra start då jag vet att kurserna oftast är som allra jobbigast i slutet.

Idag har varit en ok dag. Det mest underhållande idag var väl att jag höll tal för ungefär 70 stycken människor. Det var för the "Red & White Club" som mestadels består av äldre människor, trogna Redhawks fans som antingen själv har lirat för Miami University i diverse sporter eller som helt enkelt bara är trogna fans till oss som idrottar för skolan.
Idag blev jag och coachen inbjudna till deras lunchmöte för att tala om förra årets säsong, årets säsong, laget i sig etc. Själv fick jag ställa mig framför micken och berätta om mig själv, hur jag upplevt att komma till Miami etc och svara på frågor. Den första "frågan" jag fick (efter mitt sådär 15 minuter långa tal) var att berätta lite om min familj, och det gjorde jag. Jag nämnde alla de närmsta, Mamma, Jan och Nisse, Fredrik, Pernilla, Moa och Hannes (dock nämnde jag inte dvärghamstern Emma haha), Susanne, Felicia, Leo och Nelly.
Jag måste dock erkänna att jag var nervös att följfrågan skulle vara "Men din pappa då?". Som tur är kom den aldrig, hade nog inte sett jättesnyggt ut att fälla en tår om jag hade varit tvungen att berätta.
Detta var första gången jag pratade inför så många människor och jag måste säga att det gick förvånansvärt bra. Jag drog till med några skämt hit och dit som den kära publiken så lätt nappade på.

Imorgon är det fredag och återigen dags för match. Denna gången mot University of Cincinnati. Ett bra lag som vi (jag) tidigare mött. Förra hösten (1-1) och nu i våras (vinst 1-0). Ett bra lag som vi möter och det är alltid lika kul och inspirerande. Vi får väl se vad utgången blir. Blir det vinst blir det definitivt lite dans och dryck. Blir det förlust får vi se vilket humör jag är på haha.

DAGENS PLUS: Går till Jesper Palm! Ett överraskande samtal fick jag och det var verkligen helt underbart att höra din röst igen. Skönt att höra att allt går bra med lägenheten och Magda. Saknar dig massor!

Nu är det dags för "bingen". Natti natti


Miami University - Michigan 0-1
Michigans försvarare drog av mig byxorna, frågan är; Fick hon gult kort?
Svaret är: NEJ haha

Kommentarer
Postat av: Mamma

hej gullet. Hon ville väl se vilket märke du hade på trosorna. Hoppas att du hade Björn Borg eller något annat cool märke. Längtar efter dig. Ringer dig på din födelsedah. Puss från mamma

2008-09-05 @ 19:51:52
Postat av: Mamma

hej gullet. Hon ville väl se vilket märke du hade på trosorna. Hoppas att du hade Björn Borg eller något annat cool märke. Längtar efter dig. Ringer dig på din födelsedah. Puss från mamma

2008-09-05 @ 19:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback