Spring Break 08

Ja nu sitter man på lektionen och gör allt det där man inte ska göra, blogga t.ex.
(ps. jag skrev nyss ett as-långt inlägg men allt försvann.. jävla skitblogg)
Kom hem igår efter en vecka i Florida som var helt underbar. Jag har långa naglar igen vilket innebär att jag har slappnat av och inte stressat som jag annars gör. Resan till Florida hade sina nedgångar också men största delen var helt underbar.
Första dagarna märker jag att jag har ögoninflammation, en dålig sådan. Kunde knappt öppna mina ögon och så röda har jag aldrig sett dem. De som känner mig vet att jag har känsliga ögon och att mina ögon alltid blir röda när jag är trött. Men lika röda som en tomat? Nej du, så illa har det aldrig varit. Var tvungen att försöka skaffa ett recept på ögondroppar men blev ju jävligt blåst av en doktor. När han lämnade mig var jag 450 dollar fattigare, nästan 3000 svenska kronor. Förhoppningsvis får jag tillbaka pengar från min försäkring.

Dagarna spenderades på stranden och i havet och på kvällarna gick vi ut och åt (och ja mamma + arbetskollegor, visst festade vi också!). Den bästa dagen spenderade vi i Naples med Julies föräldrar. Det var jag, Eva, Julie, Berkey och Pace som åkte dit. Vi hyrde en båt och låg och solade hela dagen. Kvällen åt vi på en italiensk resturang som hade himmelsk mat. (aldrig lika god som mammas dock ha!). Efter det blev det några öl hos en gammal lagkamrat som också hade lägenhet i Naples.

De två sista dagarna spenderade vi mestadels med ett killgäng från vårt hotell. Galnare killar får man nog leta efter. De är en manlig version av oss tjejer. Är det inte märkligt hur man kan hitta ett helt gäng som matchar oss som gäng? Det tycker jag att det är iallafall.

De två sista kvällarna var de absolut roligaste. Dock var det dags att åka hem. Den 18 timmar långa bilresan tog till slut ca 24-25 timmar istället. Största resan gick utan problem, vi sjöng och hade kul ihop men efter ett tag körde vi fel och förlorade ca 1 timme p.g.a. det. Efter ett tag kände vi oss trötta och beslutade oss för att stanna på en bensinmack för att vila. Jaha, när vi precis kör in till bensinmacken stannar bilen, och den går inte att starta.
Så där står vi, tre tjejer i en liten håla i Kentucky, med bistra miner och ingen bil.
Efter ett tag kommer iaf Megans pappa och hämtar oss och vi kom äntligen tillbaka till Oxford. Puh vilken resa alltså, ALDRIG MER KÖRA NÅGONSTANS!

Bilder bjuder jag ju alltid på, även nu:

image594
Båten i Naples
image595
Stranden
image596
Forrest Gump inspirerad resturang (notera mina Forrest Gump skor lol)
image599
Killarna från vårt hotell tatuerade in "GOOD" på deras rumpor... hmm?
image597
Grabbarna och några av oss
image598
Vi var de enda som gick ut den kvällen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ser behagligt ut. Hoppas att du har laddat batterierna nu för både plugg och fotboll.
Puss från Mamma

2008-03-25 @ 12:12:52
Postat av: Anonym

Sara ring mig om lägenheten

2008-03-25 @ 19:34:41
Postat av: Anonym

Är det inte fotboll som gäller ?
Ser bara bilder på fest.
Lycka till JERRY

2008-04-03 @ 00:57:03
Postat av: Anonym

Gumman lilla-------- skriv något på bloggen. Eller funkar den inte?

2008-04-03 @ 10:07:15
Postat av: Anna

Hej hjärtat! Tänker på dig och hoppas att allt är bra...det ser ju bra ut i alla fall! Massor av kramar till dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback