Tjollahopp

Man är ju upptagnare än vad man tror nu när man är hemma. Eller egentligen inte, vem försöker jag lura? Haha..
Har faktiskt inte direkt haft någon lust att blogga. Har ingen aning om vad jag vill skriva om.

Iallafall, pappas begravning har varit och den var fin. Många kom till begravningen, vilket var väldigt fint. Pappa var inte ensam och inte heller när det var dags att säga adjö.

Vädret denna vecka har ju varit jätte skönt. Iallafall den sista delen. En dag spenderades på Bo01 med Klarén och dagen därefter stack jag till Falsterbo med Vivi, Malle, Nilla, Diana och Suzi. Vi la oss perfekt i en liten grop där det var mindre blåst. Vivi var som vanligt på sitt charmiga gosehumör och var definitivt inriktad på full närkontakt. Det fick Nilla uppleva när Vivi fläkte sig över henne. En mysig dag på stranden med härligt sällskap är aldrig fel. Får väl hoppas eller iallafall be till vädergudarna att det här fina vädret håller i sig. Jag menar, det är ju faktiskt juli månad nu.

Igår hade vi en liten Husie-reunion. Mycket trevligt att träffa alla, vissa hade ju man inte träffat på år. (Åtminstone 1 år!)
Kvällen innehöll allt från gammalt fotbollssnack, gamla minnen och dans. En trevlig kväll som slutade ganska tidigt. Kom hem och la mig i sängen och fortsatte se på min Sex and the city box. Bästa presenten man har fått på år. Älskar den Mamma! Finns inget skönare än att bara slänga sig på soffan eller sängen och glo på de enastående fyra kvinnorna i den serien. Det som är sorgligt är att jag förmodligen är den enda tjejen i hela Malmö, kanske Sverige som inte sett filmen ännu. Det blir nog så att jag får smyga in själv och titta på den någon gång i nästa vecka.

Ikväll blir det jobb.. Snälla låt det inte vara så mycket folk ikväll? Men varför skulle det inte vara det? Det är ju fint väder och än så har väl folk kvar pengar från föregående lön. Det finns bara en sak att göra, det är att gilla läget.

På onsdag kommer ett efterlängtat besök. Ett besök som jag sett fram emot hela sommaren. Courtney och Danielle från USA kommer och hälsar på i Malmö. Det ska bli kul att ha dem här och visa dem runt. Både i mångkulturella Malmö som i Danmarks huvudstad Köpenhamn. Dock ser det inte som vädergudarna är med mig den veckan. Regn och moln, typiskt!

Nej, lite lunch/frukost nu kanske? Ja så blir det nog! 

~Live your life like there's no tomorrow~ 


Har saknat dig Tess!


Min klänning som jag fick komplimanger för =)

Kommentarer
Postat av: Peter

Hej Sara,

tänkte bara säga att jag följer din blogg och att det är riktigt kul att ha lite koll på vad du gör!

/kusin Peter

2008-07-11 @ 18:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback