Det tog lång tid, men nu är vi här

Ja nu har vi varit framme i 1 ½ dag ca. Det tog en jädra tid innan vi äntligen anlände till skolan. Ingen vacker resa precis.

Vi landade i Newark (NY/New Jersey) runt 12 tiden på söndagen. Vi hade överlevt vårt längsta flyg på ca 8 h 30 min. Nästa plan gick 15.30. Givetvis är det ju först säkerhetskontroll så att amerikanarna får checka upp vad vi ska göra detta i detta landet. Terrorister eller ej, that is the question!
När det var min tur att lämna pass och visa med I20 papper så gick det väl inte direkt som jag hade tänkt mig. Något var fel på mitt I20 papper tydligen och de skickade ner oss till en annan våning där endast ett par få personer befann sig. Lalla hade egentligen ingen anledning att följa med, jo, endast för att hon var min vän hahaha!
Det tog en jädra tid och vi satt nog där och väntade i 1 ½ timme innan vi kom fram. Båda vi var nervösa att vi skulle missa vårat plan. När jag kom fram snackade jag en massa och vips så hade jag fått tillbaka pass med mera och vi kunde hämta vårat bagage (som vi var tvugna att checka in ytterligare en gång). Sagt och gjort, vi begav oss till incheckningen för bagage. Där fick vi meddelandet att vårt flyg var inställt p.g.a. storm. Både jag och Lalla kollade ut, strålande solsken och planet skulle ju ändå lyfta inom kort. Vi fick ställa oss i den sinneslånga kön för att boka in oss på nästa flyg. Efter sådär ytterligare en timme var det gjort. Det flyget blev försenat x antal timmar, och försenat igen, och igen och igen. Till slut var klockan nära midnatt när flygvärdinnorna sa: "Det är inte lönt ni väntar längre, vi har inga flygvärdinnor och inga piloter till detta plan, hyr ett hotellrum över natten!" Happ, skulle de betala för det? Nej, de kan ju inte förutse att det skulle bli dåligt väder! Funderar ju starkt på att skicka brev och kräva pengar ändå! Så hotell blev det och vi fick inte flyg förrän 14.15 på måndagen. Fy bubblan vad jobbigt det var, + att det inte fanns något direktflyg till Cincinnati så vi var tvugna att byta flyg i Cleveland först. Irriterande irriterande irriterande!

Men nu är vi här, hujeda mig vad varmt här är.. Usch usch usch.. Missförstå mig inte nu, jag älskar värme, men när jag ska springa fystester etc är jag inte jättelycklig över denna klibbiga värmen!

Igår efter jag och Lalla käkat lunch så gick vi förbi en tatuerare och tja varför inte, vi skaffade oss varsin tatuering haha.. Min första och Lallas tredje. Jag tatuerade in mitt namn jätte jätte litet långt ner på magen, bredvid höften typ och Lalla tatuerade in ett fyrklöver bakom ena örat/i nacken! Haha äntligen är det gjort. Dock är min så pyttepytte liten haha (2 cm typ)...

I övrigt har det inte hänt så mycket under tiden jag varit tillbaka, träffat de kompisar som är här, fler anländer hela tiden ju så nu är det bara att ta tag med sista träningen inför nästa veckas fystester.... Wish me luck!!!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lycka till med din tatuering, bli inte hooked på det bara. En räcker, tycker din lilla mamma. Reseäventyret har vi pratat om på telefon, men det lät jobbigare att läsa om det än när du berättade i telefonen. Puss och kram.

Mamma

2008-07-30 @ 16:54:22
Postat av: Mamma

Lycka till med din tatuering, bli inte hooked på det bara. En räcker, tycker din lilla mamma. Reseäventyret har vi pratat om på telefon, men det lät jobbigare att läsa om det än när du berättade i telefonen. Puss och kram.

Mamma

2008-07-30 @ 16:56:13
Postat av: palm

jag hoppas du uppdaterar bättre än slutet på förra terminen, haha. tack för dina fina presenter och lycka till!

2008-07-31 @ 10:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback