Nytt år, nya möjligheter!

Jag vet inte vad jag tycker om ovanstående rubrik. Är det verkligen sant att ett nytt år innebär nya möjligheter? Jag vet i tusan alltså!! Jag tycker dock att man borde öppna ett nytt år positvt och med glada tankar om att det här året SKA bli bättre än förra. Det kanske är svårt att slå, men jag ser iaf positivt framåt.

image529
Hara Hundh önskar er ett fantastiskt 2008!


2007 var ett bra år. Jag fick en massa gjort och jag har sett platser jag aldrig tidigare visste om jag skulle få se.
Jag var på semester i Magaluf för att träffa mina underbara vänner Vivi och Sara. De reste ifrån mig och lämnade mig hemma. Men jag är inte bitter. I juli åkte jag och besökte dem, vilket var himla kul.

Jag åkte då äntligen till USA. Ett års förberedelser och jag var äntligen på väg. Det var nog denna resa som gjorde mitt 2007 fulländat! Jag firade min 21 årsdag i New York. Jag kom närmare Eva som jag delar rum med i USA. Jag har fått lära känna människor som kommer finnas i mitt hjärta i hela mitt liv. Jag hade den roligaste fotbollssäsongen jag kan komma ihåg med mitt lag Miami Soccer. Inget bråk med tränaren för en gångs skull och jag kände mig äntligen nåt så när uppskattad. Tack sa jag, och gjorde en bra säsong fylld av självförtroende (vilket har varit väldigt annorlunda när jag spelade här hemma i Husie).
Jag fick priser för min prestation denna fotbollssäsongen. Dessa värmde naturligtvis och dessa priser rankas högt, men inte lika högt som alla de människor jag kommit nära under de senaste månaderna. Priceless, är ett ord jag måste skriva ner för att beskriva det. Priceless!
Lalla kom på besök i slutet av oktober vilket också var helt underbart, hon var med och firade Halloween med oss vilket var en underbar tajming. Min första Halloween och jag fick fira den med bl.a. Lalla och Eva för den delen!!!!

Kom hem till Malmö den 16 dec för att givetvis inse att Malmö är precis som det var när jag lämnade. Det har dock varit helt underbart att komma iväg från studierna och för att träffa familj och vänner, men dock känner jag en liten längtan tillbaka nu! Jag vill träna igen, jag vill träffa mina lagkamrater och mina övriga vänner på skolan.

Jag lyckades sova till klockan 16 idag. Så min dag har varit väldigt kort hittills. Tänkte att jag skulle bjuda på en liten serie av bilder från olika tillfällen som jag INTE har lagt upp här tidigare. (från magaluf, halloween och från mitt lov här hemma).

slutet gott, allting gott........... GOTT NYTT ÅR!




Kommentarer
Postat av: Anna

Va fin du är! Ska du inte komma in och hälsa på snart? puss

Postat av: Challe

Sara. Blev glad när jag läste om att du har fått uppskattning gällande fotbollen. Värd det som fan! Hur länge ska du stanna
i USA? Kram challe

2008-01-06 @ 23:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback