Country night is the only night

Jag vet att jag kommer bli väldigt mobbad för detta, men det gör inget. Jag har lärt mig att gilla country musik, och det mycket! Det var tjejerna i laget som lärde mig gilla det. För är det så att man går i skolan i Ohio så måste man helt enkelt gilla country musik. Speciellt eftersom den kväll vi oftaste gick ut på, dvs tisdagskvällar. Tisdagskvällarna är tillägnade countryn och kallas därefter för "Country Night", där endast country musik strömmar ut ur högtalarna.
Jag vet inte varför jag lärde mig gilla countrymusik men jag tycker att det är något charmigt över det. Vad som gör det charmigt kan jag dock inte komma på i denna stund, men visst är det något?
Jag kan allt tänka mig en helylle kille med skotsk rutig skjorta som sitter och spelar gitarr för mig samtidigt som han sjunger ut ljuva country toner.

Jag saknar tjejerna där borta jättemycket nu, men idag fick iallafall jag och Lalla betalt våra flygbiljetter och på fredag åker vi äntligen! Är så glad att Lalla bestämde sig för att åka med. Jag tror hon kommer trivas alldeles utmärkt, om inte så ska jag göra allt jag kan för att hon börjar trivas. (Du betyder mycket för mig ska du veta!).
Lalla och jag stack alltså iväg till killen från resebyrån för att betala. Han hjälpte oss vänligt och allt gick väldigt smidigt och snabbt. Jag blev till och med bjuden på ett glas martini under vår väntan. Jag försökte att artigt tacka nej men det gick inte. Så en martini fick jag och nöjd var väl jag för det.

Denna (country)låten är tillägnad mina tjejer i USA, även om de antagligen inte förstår att det är till dem (de få som vet att jag har en svensk blogg.. Men kanske så förstår de ändå? Vem vet =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback