Besök från General Colin Powell

Som ni ser ovan så har Miami University fått fint besök av den numera pensionerade General Colin Powell. Han besökte oss i tisdags och höll ett tal runt drygt en timme om "Diplomacy: persuasion, trust and values." Jag tyckte i det stora hela att talet var riktigt bra förutom att det alltid handlar om hur himla bra USA är. Dock hade Powell väldigt mycket humor och skämt i talet vilket gjorde det mycket mer intressant att lyssna på.
Läs en liten artikel om det
HÄR

image558
Bild: ABC News


Igår hade vi styrketräning på morgonen och därefter hade jag fyra stycken lektioner, vilket suger fett. På kvällen stack vi till Walmart och köpte vissa nödvändigheter. Efter Walmart stack jag och Lalla till football-killarnas hus och kollade på film. Naked Fear hette den och va sjuuuuukt skum. Den var baserad på en verklig berättelse om en seriemördare som mördade strippor genom att lämna dem mitt i skogen spritt språngandes nakna för att sedan jaga dem som djur, och skjuta dem. Helknäpp film och givetvis fick jag del av skiten från Sean och Josh eftersom det var jag som tyckte den lät intressant (endast för att den var verklighetsbaserad).

Snart är det helg igen och idag har jag endast en klass vilken är skönt. Dock har jag massor av läxor tills imorgon vilket jag måste göra idag. Men jag är inte bitter, är fortfarande så himla glad över att jag är tillbaka. Än så länge kan inte ens massa läxor göra mig deprimerad.

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback