.

I brist på en rubrik fick det bli en punkt.



En ny vecka har börjat och det känns väl bra. Får väl hoppas att denna går lika snabbt som förra veckan gjorde.
Helgen bjöd på blandade aktiviteter. Det blev utgång på fredagen (som det oftast blir) och på lördagen blev det lugnt för min del. Tittade på killarnas hockeymatch, sedan stack jag, Julie och Joey till Hamilton för att käka lite god mat. (Mamma och Jan, jag åt kött!!!!!!!). Efter vi kom hem från Hamilton slappade jag och Joey framför en film, Meet the Robinsons. Förra gången jag såg den somnade jag i slutet men denna gången kunde jag hålla mig uppe (typ).
Söndagen är ju som vanligt alltid en ångestdag med massor av läxor. Hela dagen gick i stort sett åt till att göra läxor. När klockan blev runt 10 tiden på kvällen var jag så uttråkad (och klar med mina läxor) så att jag gick och la mig, somnade inte förrän lite senare dock.

Igår hade vi styrketräning som vanligt och därefter lektioner som vanligt.
Mellan mina lektioner på eftermiddagen sprang jag ner till fotbollsplanen för att kicka lite boll. Helt underbart skönt att få röra en fotboll igen. Vi gjorde lite uppspel och jag fick även skjuta en del. Ja, gud va jag har saknat att spela fotboll!

Just nu sitter jag på min historialektion med ca 300 elever och orkar verkligen inte lyssna på min professor. Han är en äldre man med en mycket sövande röst. Han tar en ca 4 sekunders paus efter varenda mening vilket gör att jag varken kan eller har tålamod att följa med i vad han säger.


Det här blev ett deppigt inlägg men det är sånt man får ta när man inte har tid för mycket annat!


image559

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback