I väntan på helgen

Nu sitter jag på Geology lektionen och gör allt som jag inte borde göra. Jag läser bloggar, är inne på facebook och är allmänt ointresserad. Har prov i Anthropology om mindre än en timme och jag håller på att sprängas av ångest. Har pluggat en del men det är ju sååå svårt... Hälften av poängen på provet är baserat på en uppsats. Förhoppningsvis kan jag någon av alternativen bra så jag kan skrapa ihop några poäng där!

Efter provet är det helg på riktigt. Sola solarium ska jag göra och det ska bli sååå skönt.

Förresten vädret här i Oxford är helt galet. Det snöade massivt igår och det var inte roligt att va ute på vägarna. Jag och Jodi stack till Wendys för lite burgare. Helt fel beslut kan man ju lätt konstatera. Jodis lilla Lexus stannade i en av snöhögarna i en uppförsbacke. Jaha, vad ska vi nu göra? Vi börjar att ringa runt massa folk för att be dem komma och hjälpa oss. Vissa kan inte, vissa har ingen bil och vissa ville nog helt enkelt inte ge sig ut.
I panik börjar jag putta på bilen. Jag har ingen aning om vem jag trodde att jag var? Stålkvinnan kanske?
Jag åt upp min mat i bilen samtidigt som vi fortsatte att ringa. Efter maten beslutade jag att springa till bensinmacken längre upp på gatan. På macken träffade jag Nate, en av football killarna. Stor som ett hus är han och han gick med på att hjälpa till. Både Nate och jag (stålkvinnan) försökte putta bilen men hjulen bara spann och inget hände. Efter ett tag kom Steph med ett rep, som inte funka och kort där efter kom Josh, Sean (football killar) och några andra grabbar för att hjälpa till. Nate och Sean (ca 300 pounds killar = tunga) satte sig i bakluckan för att få bakhjulen att sluta spinna. Det hjälpte och vi backade ner längst med hela kullen för att kunna ta oss upp igen. Sean och Nate springer upp för backen och puttar. WHipps så var vi fria igen!
Dock var detta ett alldeles för långt studieuppehåll för mig och studielusten försvann när jag kom hem. Men läste lite till och sen gick jag och la mig.

Ikväll blir det fest (som vanligt), men jag klagar inte. En cosmo eller margarita kanske? Eller varför inte två?

image569

Goofy Mark & Jag :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gick provet?
Att ge sig ut i snöoväder kan vara ett släktdrag. Din mormor älskade det. Hon tvingade morfar att de skulle köra en runda när det var snöoväder hemma på Kivik.Puss från Mamma

2008-02-23 @ 20:27:33
Postat av: Palm

Hur går allt plugg?

2008-02-25 @ 10:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback