December

Tiden springer iväg fort. För fort nästan, men nu är det bara 18 dagar kvar tills jag är hemma! Det ni!
Ja nu är det december månad och slutspurten i skolan börjar ta fart. 1 ½ vecka kvar av klasser och en vecka kvar där det bara är finals! Ja det gäller att ligga i. Inte nog med att det är så mycket i skolan, det är massor av julaktiviteter i skolan som man vill ta en del av. Ja mest en massa julfester etc.
Något som jag saknar med julen här är advent. Här firar man inte advent så det blev inget ljuständande i söndags. Tråkigt värre tycker jag! Inte heller firar man Lucia! Jag kanske skulle ta och klä upp mig och vara Miami Universitys egna lilla Lucia, synd att majoriteten inte vet vad lucia är. Det hade nog varit en hit eller en miss kan man väl kanske säga.

Just nu sitter jag och degar i sängen bara. Har inte lektion förrän om en timme så internet fick bli mitt tidsfördriv nu. Har redan klarat av massa uppgifter som skulle vara klara til imorgon och måndag, så för en gångs skull ligger jag steget före! Hoppas du blir stolt nu mamma haha!

Åh, jag längtar efter att få komma hem nu. Även om de sista veckorna här är de absolut jobbigaste (skolmässigt) så är de också de mest roliga (med alla julfester etc). Dock saknar jag familj och vänner en massa och jag kan knappt bärga mig tills jag får träffa det nya tillskottet i familjen, Gunnar. Nisse är alltid saknad!

Positivt besked igår, Vivi kommer hem över jul! Ska spendera så mycket tid som möjligt med henne (vare sig hon vill det eller inte) för hon är inte hemma länge! Och vem vet när jag får träffa henne nästa gång?

Nej lunch nu kanske? Ja jag är hungrig (som vanligt).

Bisou!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback