Äntligen

Ja nu äntligen kan jag se på avstånd. Det är officiellt. Mina glasögon har äntligen anlänt till lilla Oxford i Ohio. Jag lovar och svär att jag varit väldigt flitig med att använda dem. Har på mig dem nu faktiskt. Känns som jag ser världen med andra ögon, och jag gillar det. Får väl försöka se till att få någon bild på mig med dem också.

Igår var en skön dag, ingen träning på morgonen så jag och Lalla begav oss till "good old" Walmart för att införskaffa nödvändigheter. Bland annat skaffade vi fyra "extra ben" till våra sängar (ni vet sådana som gör sängen högre). Ett projekt blev det när vi skulle sätta på dem dock, under sängen och lyfta, gick inte det så fick vi lyfta på annat sätt etc. Hade någon sett oss under tiden vi höll på med detta hade de säkert fått sig ett asgarv. Plagg efter plagg slängdes av när svetten började rinna. Ja det är inte lätt att flytta och organisera ett litet litet rum ska ni veta.

På kvällen efter träningen var vi inbjudna till coach Bobbys hus. Han hade anlitat en catering firma med god mat. Även "viktigt" folk från vår athletic department var där. Lite mingel senare var det dags att bege sig tillbaka till rummet. Vi satte på en film, men jag tror varken jag eller Lalla såg slutet på den för jag vaknade iaf mitt i natten för att stänga av tvn haha.

Imorgon spelar vi vår första match, mot Indiana University, ett av de 5 bästa lagen i USA. Intressant värre. Bortaplan dessutom. Så länge vi spelar vårt spel och kämpar matchen igenom ska vi vara nöjda.
Första hemma matchen har vi nästa fredag. Den ser jag nästan mer fram emot. Det är ju något speciellt med att spela hemma!!!

Nu är det lunchdags, hungrig som en varg efter varje träningspass! Ja, det är tur man tränar så mycket som man gör.. För risken att man hade rullat fram är ganska stor.

Och nu till en annan stor nyhet, jag har införskaffat ny telefon och telefonnummer här. Anledningen till detta är att jag inte hade någon mottagning i rummet. Eftersom man spenderar en stor del av sin tid i sitt rum tyckte jag det var viktigt att folk skulle kunna nå mig! NYTT NUMMER ALLTSÅ: 513-869-0550
OBS, mitt gamla nummer används inte alls!


Kommentarer
Postat av: Mamma

inte konstigt att vi inte kunde leverera ljud från Malmöfestivalrn till dig i kväll när vi var där uppe. Skall försöka att ringa nu till ditt nya nummer. Hoppas du är nöjd med dina glasögon. var är din kamera? väntar fortfarande på bild av din tatuering.

2008-08-15 @ 23:30:48
Postat av: Sara till Mamma

Min kameraladdare är fortfarande i NY, ingen verkar vilja leta efter den där så jag har inte fått tillbaka den ännu. Jag missade ditt samtal, tränade. Ring igen imorgon (läs idag)! Puss

Postat av: Jan

Saknar dig. Fick äta camenbert själv.

2008-08-17 @ 12:04:10
Postat av: Anonym

Tänker mycket på dig. Grattis till målen på premiären. Du är bäst, vi hejar på dig! Vi hade världens mest lyckade fest i helgen, du skulle varit med! kram

2008-08-25 @ 21:42:24
Postat av: Pernilla

Mitt namn kom inte med....

2008-08-25 @ 21:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback