Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge

Det uttrycket kanske inte stämmer alltid, men jag hoppas att det gör det i detta fallet.
Av någon underlig anledning har blogg.se inte fungerat särskilt bra för mig här. Har inte kunnat uppdatera m.m.
Det har hänt massvis med saker sen jag senast skrev, vet knappt var jag ska börja.

Jag tror faktiskt jag börjar med vår NY-resa. Vi flög till NY på onsdagen och anlände relativt sent på kvällen. Vi bodde på ett litet hotell nåt kvarter från Times Square i centrala NY. Då vi anlände så sent hade vi inte särskilt mycket tid till att göra något, däremot åt vi middag på Hard Rock Café. Självklart köpte jag en t-shirt när jag väl var där.

På torsdagen var det träning mitt i centrala NY på en konstgräs plan (se bild på planen nedan). Mitt på planen låg uteliggare och det kändes lite småkonstigt att bara inkräkta på deras "hem", men de verkade inte ha något emot det. De gick och la sig utanför planen istället. En del uteliggare satte sig på en bänk och tittade på.
Efter träningen var det sightseeing. Vi satte oss på en röd dubbeldäckarbuss och det var först då jag fattade att jag verkligen var i NY. Vi fick se Empire state building, Trump Tower, FN byggnaden, China Town, Little Italy, Madison Square Garden, Brooklyn Bridge, Rockefeller Center, färjorna till Long Island m.fl.
Vi fick i stort sett göra vad vi ville den dagen. Jag och några av tjejerna i laget valde att spendera mycket tid i China Town och Little Italy. Chinatown är något man alltid har hört talas om, men nu har man verkligen upplevt det. De falska märkesväskorna, solglasögonen m.m. kryllade i varje affär. Asiater överallt och även en del fiskaffärer med levande skaldjur, bläckfiskar m.m. Stanken kunde man ju dock vara utan.

Fredagen innebar vila och läxläsning och på kvällen var det helgens första match mot Columbia. Vi förlorade med 2-0, inte helt rättvist faktiskt men de satte sina chanser till skillnad från oss. Efter matchen orkade vi inte stanna uppe så länge, så vi gick och la oss tidigt.

Lördagen var ingen vanlig dag, det var min 21-årsdag!!! Att fylla 21 år är stort i USA för er som inte vet det. Det är då man har den lagliga ålder inne för att dricka alkohol.
Dock blev det ju inget festande denna dag. Det var det åter träning (på samma plan som torsdagens träning) och sedan hade vi hela dagen fri till att göra vad vi ville. Jag, Eva, Hardek och Krista begav oss till en pub där jättemånga svenskar och danskar samlats för att se EM-kvalmatchen. Vi stannade inte särskilt länge då vi inte ville förlora värdefull shoppingtid. Krista lämnade oss ganska tidigt men vi andra 3 fortsatte vår färd på NYs gator. Vi gick nog ca 100 "blocks" den dagen. Det blev inte så mycket shoppande, kom dock hem med två a-linjeformade jeans-skjortor (svårt att förklara), en Junkfood t-shirt, en Ninja Turtles t-shirt (haha jag vet!), ett bälte och lite annat smått och gott.
Efter en lång dag stack vi iväg och åt på en italiensk restuarang. Jag fick tårta som efterrätt eftersom jag fyllde år och jag var väl ganska nöjd med det må jag säga.

Söndagen var det återigen dags för match. Vi åkte i väg för att möta St Johns, ett lag som jag fått höra skulle vara riktigt bra. Matchen slutade 2-1 och jag gjorde vårt enda mål. Vi tog ledningen i andra halvlek men ca 1 min efter vår mål kunde St Johns reducera och 1-1 var ett faktum. St Johns tog sedan ledningen i slutet av matchen efter en liten försvarsmiss från vår sida. Efter matchen duschade vi och begav oss till flygplatsen. Där fick vi sitta i ca 4 h innan vårt plan skulle gå. Lite dåligt planerat enligt mig, men men..

En helt underbar upplevelse att få besöka New York. Jag älskade staden, den hade allt det där lilla charmiga som en stad ska ha, multikulturell och spännande. Dock får New York ett minus för alla soppåsar som låg slängda på trottoarerna, stanken kunde jag som sagt varit utan.

Se New York i bilder i föregående inlägg.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh! Jag vill också till New York!

Postat av: Mamma

Härliga bilder.Bra att du fått igång bloggen, det mår iallafall din mamma bra av. Tack för telefonsamtalet innan ikväll.
Puss Mamma

2007-09-18 @ 23:19:48
URL: http://harahundh.blogg.se
Postat av: Mamma

Härliga bilder.Bra att du fått igång bloggen, det mår iallafall din mamma bra av. Tack för telefonsamtalet innan ikväll.
Puss Mamma

2007-09-18 @ 23:20:44
URL: http://harahundh.blogg.se
Postat av: Anna

Du ser ut att ha haft en toppenresa till NY. Har nästan varit lite orolig för dig när det varit helt tyst på bloggen... Miss you!

2007-09-19 @ 18:40:10
URL: http://kiviksanna.blogg.se
Postat av: Sara

Hej lillsyrran!! Kul att följa dig på bloggen du ser ut att ha det jättebra.. Glad för din skull!! Miss you!! Massor av pussar o kramar från mig o barnen

2007-09-25 @ 09:52:36
URL: http://harahundh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback