These are my people

Puh, vad längesen jag skrev här. Ber så mycket om ursäkt för det långa dröjsmålet, men så är det när man är upptagen med skola, fotboll och övriga aktiviteter!
Här har hänt så himla mycket så jag har faktiskt inte den blekaste aning om vart jag ska börja.
Vi har firat några flickor i laget som fyllt år. Courtney har fyllt 20, Berkey 21 och Jenny 22, så ja några partyn har man varit på. På tal om partyn, Eva är den mest klockrena jag vet. Kommer inte ihåg vilket party vi skulle till men Eva frågar i varje fall: "Kan man gå på födelsekalas i mjukisbyxor?" Hahaha.. Hon är så go helt enkelt.

En annan rolig sak som har hänt är att alla freshmans (nykomlingar) i varje lag deltagit i tävligen som heter "Rookie Dance Contest", detta innebär att alla freshmans i varje idrottslag var tvugna att komma på en dans- för att sedan framföra den inför ALLA idrottare på skolan, och jag kan säga dig att det är en hel del. Dansen vi framförde gick bra, den lockade till mycket skratt iaf från resten av tjejerna i laget. Den långa ormen vi gjorde var mest populär.

Matt Kearney, en stor artist här i USA (och som även Eva gillar) har varit på besök. Givetvis var jag och Eva där och lyssnade på några låtar. En grym kille det där, bra med gitarren och mysig röst med bra texter!

Fotbollssäsongen tog slut idag, på riktigt. Vi kom vidare till MAC (Mid American Conference) turneringen men åkte ut idag mot Ball State. Delvis tråkigt men om jag ska vara helt ärlig så bryr jag mig inte så mycket. Vi är lediga hela nästa vecka, vilket jag finner alldeles, alldeles underbart!
För min del har väl säsongen gått bra, gjorde flest poäng i laget vilket känns ganska bra. (Dock tycker jag väl att jag borde gjort ännu fler men ack man får ju vara nåt så när nöjd iaf).

Lalla har varit här.... Yes, Lalla min söta underbara Ior, Lalleballe och vän.
Lite synd att vi inte hann och göra alla saker som jag ville, men jag hoppas att du är nöjd med din resa ändå.
Du fick fira en av de största (om inte största) amerikanska "holiday" här, visst snackar jag om HALLOWEEN!
Vi hade en stor halloween fest med laget som slutade med utgång och en hel del skratt. Vi dansade med Superman, pratade med en banan och skrattade oändligt till några "Crack-babies". Är väldigt glad att du ville komma hit och besöka oss. Ser fram emot att komma tillbaka hit efter jul med dig! (ps, jag väntar på dina bilder från halloween!!!!)

Ikväll skulle några i laget fira att vi inte har någon träning nästa vecka. Jag avböjer dock denna festlighet. Min blåtira (som jag fick i torsdagsmatchen) värker fortfarande och jag känner ingen vidare lust till det (konstigt jag vet),


För att gottgöra lite att jag INTE bloggat på en evighet förgyller jag som vanligt inlägget med lite bilder.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul med lite bilder. Kan Du inte ta lite bilder på ditt rum?
Puss, puss från Mamma

2007-11-05 @ 16:32:58
Postat av: Tia

haha härlig nördbild med hjulet. påminner om gothia när du jag o jonna va nördar vid böckerna. hahah

2007-11-05 @ 18:46:14
Postat av: Jonna

Vad skönt att se att du inte har gått och blivit fet! Ska Lalla flytta till USA efter jul?

2007-11-05 @ 19:27:31
Postat av: Jonna

Haha, nördbilden vid böckerna, den minns jag väl!

2007-11-05 @ 20:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback