Snooze

Att kunna snooza sin telefon är ett fenomen i sig, utan snooze om morgonen hade jag inte klarat mig. Hade nog försovit mig till jobb exakt varje morgon. Min telefon snoozar jag 5 gånger (minst) innan jag har kraften att resa mig ur sängen. Just därför måste jag ställa den extra tidigt så att jag verkligen kommer upp i tid.
Jag har använt mig utav många olika metoder för att vakna upp förut, en var att mamma kom in och väckte mig sådär 3 ggr innan jag verkligen gick upp. En annan var att jag fick ställa min söta lilla blå väckarklocka på andra sidan rummet; när den ringde var jag tvungen att gå upp och stänga av den. Dock lärde jag mig att fortsätta sova till det pipande ljudet och därav var detta ingen bra metod i heller..

Vi hade en diskussion på jobb om olika morgonrutiner. Många på jobb startar dagen med en kopp kaffe och en stunds läsning i dagens tidning. Detta är nog den mest klassiska morgonrutinen som de flesta svenskar har.
Min morgon skiljer sig från detta. Jag inleder min dag med att snooza telefonen 5 ggr, därefter tar jag ett steg upp från sängen, sätter på radion - alltid Rix Morgonzoo med Roger, Titti och Gert Fylking.. Går in i duschen som jag behöver för att vakna upp, givetvis blir det lite skönsång där. Oftast till "I remember love" av Sara Dawn Finer (som alltid spelas runt 6:45?) Efter duschen går jag till garderoben och luskar fram vad jag ska ha på mig, brer en macka om jag orkar eller hinner och beger mig till bussen/cykeln. Eftersom jag inte dricker kaffe och inte har någon morgontidning blir det ibland en drickyoghurt och en gratistidning som läses på bussen.
Hur ser eran morgon ut?


Looptroop - Looking for love


Kommentarer
Postat av: Palm

haha, du verkar ändå har rätt normal morgon ändå! Förresten - LOOPTROOP, det var fan år och dagar sedan jag hörde på dem. Idag hittade jag mina all star skor!

2007-05-10 @ 17:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback