Hard knock life

Its a hard knock life for us.. Iaf för oss som jobbar på Trygg-Hansa - sveriges befolkning krockar som aldrig förr och telefonerna går varma hos oss. Stressade som aldrig förr svarar vi och svarar vi och ändå är det kö på telefonslingan - usch ja! Det är inte lätt...
Valborg har passerat och nu är vi alltså inne i Maj månad. Som de flesta vet skrämmer tiden mig, tiden går FÖR fort och det känns inte som att jag hinner andas och njuta av en dag förrän det helt plötsligt är en ny.
Valborg spenderade vi hos Sara a.k.a Pigan i Ljunghusen, alla hade avnjutit en god grillad middag när jag anlände (givetvis hade jag tränat och hann inte med att grilla). Sara hade dock sparat lite mat som jag fick äta när jag kom! Kvällen i övrigt var trevlig som den alltid är med det fina sällskapet.
Resten av veckan har innehållit träning och återigen träning, men vad gör man liksom?
En annan nyhet är att min cykel, Kerstin har blivit fin igen. Leif fixade nya däck och nu är Kerstin i det toppskick hon är värd. Hon ska användas flitigt i sommar, det gäller att rasta henne ordentligt nu!
SAT provet (engelskt högskoleprov) görs imorgon och pluggandet har inte varit i topp, har aldrig tid för det. Jobbar heltid och tränar sedan på kvällarna, den enda kväll jag är ledig är på onsdagar och då ska jag hinna städa, tvätta, diska eller rent av kanske vara lite social. Tyvärr så har pluggandet varit lågprioriterat i mitt upptagna liv. Men man ska aldrig säga aldrig, kanske går bättre än vad jag vågar hoppas på.

På söndag blir min vardag två underbara själar tommare, Vivi och Sara åker till Magaluf för ännu en sommar säsongsarbete. I'll be missing you, men jag kommer ju ner och besöker er!

Grillning i Höllviken ikväll, Vivi har ordnat en lite avskedsfest och jag gillar idén, givetvis kommer jag EFTER min träning. Kan bara hoppas på att Vivi är lite gullig som Sara och sparat lite mat till mig hehe.

Trevlig helg till er alla!

Morfar, fortsätt kämpa.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback