Dimman..

Långledighet är så himla underbart, jag hade kunnat tänka mig att bli politiker, men endast för att envisas om att man endast ska behöva jobba 3 max 4 dagar i veckan, inte för att jag vet hur det skulle lösa sig men en bra idé är det väl? Denna ledigheten var ytterst nödvändig och jag har utnyttjat den väl.
I torsdags var jag hundvakt hela dagen, gick hur bra som helst.. Nisse lekte, sov, lekte igen etc. När mamma kom hem igen skjutsade hon iväg mig till Möllan där jag mötte upp Tia, Jojo, Nathi och Sofie. Någon mer berusad än andra! Kort därefter begav vi oss till Troppan och där var ett jäkla ös.. Inte så mycket folk först, men det är vad man gör det till och jag har alltid roligt med dessa tjejer. Tia och jag avrundade kvällen med lite mat på Orvars Korvar - dock bjöd Tia bort sina pommes till duvorna, och jag ska erkänna att jag var lite bitter - varför ge bort mat när man kan äta det själv?
Fredagen spenderade jag med Tia med lunch på Gränden till att börja med - därefter ville Tia gå till Folkets Park och titta på grisarna. Som den underbara vän jag är följde jag gladeligen med. Har alltid haft svårt att säga nej till Tia den lilla softpotatisen!
Igår lördag, spelade vi vår femte seriematch och äntligen fick vi med oss 3 poäng, detta var vi väl värda. Inte skulle vi åka till en lång bortamatch till och förlora icke!!!! Bussresan innehöll mest Neger och President där jag givetvis blev president hela tiden =) Det går bra nu, vann hela 2 kronor.. Det var ingen som vågade betta mer mot mig! =)
Kom hem runt 22 tiden igen, gjorde iordning mig på 2 minuter. Sedan begav mamma och jag oss till Bunkeflo för att hämta upp Vidde som fördrivit tiden på 30års kalas. Vidde var lagom rund om fötterna när vi begav oss till Oskars födelsedagsfest. ALLA var där och det var ett trevligt välkomnande man fick, alla var glada, dansade och hade riktigt trevligt. GRATTIS ÄN EN GÅNG OSKAR!
[Roligaste som hände under kvällen var ju utan tvekan mitt och Hannas toalettbesök - jag nämner inte vad som hände men det var längesen jag skrattade så mycket, känner nästan av lite träningsvärk i magen efter den skratt-attacken! En annan höjdpunkt under kvällen var när jag, Ljung och Alvarez hade flät-tävling med Hannas hår, jag hade ju utan tvekan den snyggaste flätan - men Alvarez tog hem priset då han flätade med 5st slingor - tyckte ju personligen att den där "flätan" var en enda stor snurrboll? HAHA........]
Kvällen fortsatte på Privé, inte lika roligt. Men med en yr Benne och en berusad Hanna blev vägen till Burger King ytterst intressant. Lilla Hanna hade ont i fötterna sina, och Benne, som den gentleman han är erbjöd sig givetvis att bära henne. Något som Hanna bittert fick ångra. En kollision i marken, ett par söndriga strumpbyxor och en fasansfull lång kö senare fick jag min mat. Kom hem i relativt god tid och är supernöjd med kvällen som var. Har alltid kul med detta gänget! De enda som saknas för att göra mitt liv komplett igen är, Vivi och Pigan samt Li och Klarén. De två sistnämnda kommer hem på fredag och de är såååå efterlängtade...

Nu ska jag bege mig till sängen igen, ja allihopa - jag siktar in mig på att sova bort söndagen...

Till Mickan och Hanna:
Manfred Mann's Earth Band - Blinded By the Light

Kommentarer
Postat av: hanna

underbart! hahah, gud vilken rolig kväll! du måste lägga upp bilderna du tog =) puuss!

2007-05-20 @ 16:41:46
Postat av: Stéff

nä, men att sitta framför datorn har man tid för. Jaja, vilket jobb ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback