Busshelgen

Har sovit rejält efter helgens långa bussresa.
Bussresan mot Mallbacken började kl 14.00 ca från Husiegård. Det var en lång bussresa som innehöll det mesta. Bussresan dit låg jag mest och lyssnade på min fullladdade ipod. Efter ett antal timmar i bussen var det stopp för mat, pyttipanna blev det som smakade perfekt efter ex antal timmars resa.
Vi anlände till hotell SavoyKarlstad ca 22.00, delade rum med Natta och Lina. Natta och jag haffade snabbt dubbelsängen och Lina fick nöja sig med den knakande bäddsoffan haha. Därefter gick jag och rumskamraterna ut för att se vad Karlstad hade att erbjuda, vi letade efter affärer som vi förhoppningsvis kunde gå runt och kolla i under morgondagen. Jag och Lina hittade Systemet och det var den viktigaste "affären" för oss, haha.
Sov gott och avnjöt en god hotellfrukost innan vi skulle ut och promenera. Jag och Lina inhandlade några öl som vi tänkte ha under Eurovision Song contest.

Matchen då? Ja, ännu en förlust. 4 raka i bagaget, känns inte så kul, men återigen gör vi ändå en bra match. Vi får helt enkelt inte släppa in de lätta målen och sätta i af hälften av de många målchanser som vi får. Tungt, men sant.

Bussresan hem var lång. Tyckte aldrig den tog slut. Vi såg eurovision på en liten 14tums (eller 15?) tv, mottagningen var inte den bästa men vi kunde iaf se några bidrag bra, radion var igång likaså..
Lebban från Serbien vann, gick inte allför bra för The Ark, men mångas favorit i bussen var Ukraina. Herregud vilka konstiga bidrag som går vidare? =)
Jag och Steff satt och lyssnade på goa låtar. "Skönsång" från Natta och Rehov blev tillslut så besvärande att jag också var tvungen att joina.

Pissdag igår alltså, vi förlorade, Sverige förlorade mot Kanade i hockey-vms semin och The Ark gick inget vidare.

Nej nu ska jag bege mig tillbaka till sängen och tvn. Ska göra mitt allra yttersta för att heja fram Sverige till en vinst mot Ryssland i bronsmatchen som just nu sänds...

James Morrison - Wonderful world

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback