Bussen, cykeln och matcherna

Tog tag i alla grejor som jag skrev på min att göra-lista igår. Vissa gick alldeles galant medans andra knappt kunde gått sämre....
Tog mig en god mjukglass efter jobb och begav mig sakta men säkert till bussen till Mobilia.
Mobilia hämtade jag ut mitt paket från Buzzador som var fylld med godis i, Malaco Truly godis! Begav mig återigen till bussen för att hinna hem och lämna paketet. Kom fram till hållplatsen, ser att bussen inte går förrän om 5minuter, ja va fan.. det är lugnt tänkte jag, ringde Tia och pratade lite skit. Bussen kommer och jag tar min väska och går på. När jag stiger av hemma ser jag att något saknas - ATTANS, mitt paket!!!!! - springer av bussen och tar snabbaste möjliga buss tillbaka till Mobilia. Springer över till hållplatsen där jag glömde mitt paket, och mirakulöst nog ligger det kvar! Jag kramar paketet och lovar mig själv att det aldrig ska hända igen. Där står jag svettig och andfådd och försöker lista ut hur jag kunde ha sån tur. Mitt i tankarna hör jag en man skrika; HALLÅ, SKA DU MED ELLER? Jag vänder mig om och ser att det var den skrattande chaffören i Buss 7 som jag åkt med tidigare idag. Han frågar vad som har hänt och jag berättar historien - han kunde inte sluta att le.

När jag kom hem hade jag inte mycket tid på mig innan jag skulle träffa Lalla vid Södervärn, vi skulle cykla ihop till Ldb-matchen mot Umeå. Jag fördröjde tiden med att kolla på skylten som visar hur många som cyklat förbi..
Det tog en jäkla tid innan en somrig Lalla dök upp, snabbt begav vi oss till matchen där de övriga flickorna i laget var. Matchen i sig var bra, men Umeå imponerade inte på mig, snarare Ldb (känns fortfarande märkligt att inte skriva MFF). Orättvist resultat som slutade i Umeå-vinst.
Nu till den stora matchen, Champions League-finalen mellan Milan - Liverpool.
Inget snack om den matchen, Milan vann och jag var inte glad. Men det var inte ett dugg förvånande att den lilla äckliga råttan Inzaghi skulle avgöra matchen, en sann målskytt.

Roligaste citatet som kommentatorerna tog upp var dock:

"Inzaghi, mannen som föddes offside"
Signerat: Sir Alex Ferguson, tränare Man United.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback