På torsdag äts det ärtsoppa

Nej fy sjutton för det. Det är en ganska hemsk tanke på hur många på jobb som ser fram emot torsdagar, endast för att de ska kunna äta ärtsoppa och pannkakor till lunch. Har aldrig gillat ärtsoppa och kommer aldrig att göra det.
Veckan har gått snabbt och den har minst sagt varit händelserik.
I tisdags tog Mickan studenten och jag skyndade mig snabbt till Riseberga efter träningens slut. Stressade som vanligt, slängde på mig kläderna och slog tidrekord på att sminka mig. Struntade till och med att sminka över min blåtira, det säger väl ganska mycket om hur stressad jag var?
När jag anlände till Mickans hus möttes jag upp av den förväntansfulla släkten och vänner. Smög mig fram och hälsade på så många som möjligt och letade febrilt efter Mickan. Hon syntes inte till, och jag fick snabbt svaret av en familjemedlem att hon inte anlänt än.... (jag som stressade och trodde att jag var sen).
Efter ca 20 minuters snabbt hjärtbultande dök hon äntligen upp. God mat bjöds det på och huset fylldes snabbt med både ungdomar och släkt. Dansgolvet fylldes även det snabbt och jag bjöds på en riktig sväng-om med Kickans pappa och hujeda mig vad yr jag var efter alla mina snurrar! Den mannen kan dansa! Vidde gjorde ett tappert försök med att härma den dansen, men han får öva några år till innan han blir lika bra!
Extra plus denna kvällen får Hanna för sitt underbara tal till/om Mickan.

Igår var det svenska nationaldagen och en röd dag. Komiskt nog firades den inte i Sverige. Jag bjöd över Sara till Köpenhamn där vi strosade omkring i några timmar, tittade på folk, drack chai ice, shoppade, åt gott och njöt av det fina vädret. Efter Köpenhamn var jag hemma nån timme innan Sara hämtade upp mig för att åka till Tia.
Hos Tia såg vi Sverige besegra Island med 5-0 i Em-kvalet och där var några situationer i den matchen som minst sagt var intressanta, t.ex. Sveriges 5-0-mål. (ni som såg matchen vet vad jag menar).

[Jag hoppas kunna lägga upp lite bilder från både Mickans student och Köpenhamstrippen, men stressad som jag var i tisdags glömde jag givetvis min kamera i omklädningsrummet och därav inga egna bilder.]

Kommentarer
Postat av: jag

hur gjorde du för att få texterna gröna istället för blå. mina är blå och jag vill ha dem gröna...

Postat av: Vidde

tappert försök? världsklass skulle jag vilja säga, haha!

2007-06-07 @ 21:41:53
Postat av: Till Vidde

Nej, du har en bit kvar till världsklass =) Men du var inte dålig! Hihi.. Vi två snackade ju om att börja tävla i pardans! HAHAHAHA

2007-06-08 @ 16:11:33
URL: http://harahundh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback