På en och samma gång

Det är mycket som händer i mitt liv just nu, för mycket för att skriva ner.
Igår var jag ledig från jobb och jag hann med en del bra grejor. Nummer 1 var att skaffa mig ett nytt pass, detta fixade jag snabbt, men hur blev resultatet? Hmm, bilden var inget att hänga i julgranen men jag får väl vara nöjd. Jag hann även att skaffa ett personbevis från Skattemyndigheten.
Bäst av allt under dagen var dock mitt införskaffande av en bärbar dator. Mamma och jag i en affär är alltid lika roligt, konversationerna som kommer upp och mammas charm som bländar varenda försäljare, som alltid slutar tll fördel för oss. Jag har fortfarande mycket kvar att lära av mamma. Datorn kommer användas flitigt i höst när jag pluggar i USA. En liten önskan har länge varit att kunna ha datorn i sängen - och nu är det möjligt! Tuffaste utmaningen blir att lära mig den där pekmattan, ni vet den som man bara pekar på!? Underbart....
Efteråt stack jag och Palm en runda till Köpenhamn. Palm fick sina skor köpta och jag blev väldigt sugen på att köpa en nyckelpigsklocka som halsband, men jag höll fingrarna i styr och avstyrde köpet snabbt.
Regnet öste ner på oss och Palms lilla paraply klarade inte hela dagen. Rest In Peace kodden.

Nu börjar det närma sig tisdag. Skit i helgen och vädret. Jag åker till Magaluf  på tisdag. Jag ska få träffa mina flickor, jag ska sola tills jag blir riktigt brun, jag ska dricka parasolldrinkar på stranden och jag ska dansa hela natten lång.
Jag behöver verkligen komma bort från alla tankar och all stress. Jag vill inte tänka på jobb, fotboll och kärlek. Ja, just det, ni läste rätt. Jag skrev kärlek. Har varit väldigt kärlekskrank nu de senaste veckorna. Blir så trött på att se alla lyckliga par på stan som pussas och håller hand. Känner mig så ensam. Dock känns det ändå inte särskilt lönt att träffa någon nu innan jag åker, det skulle ju bara vara ännu värre - att först bli kär och sedan behöva lämna kärleken hemma. Nej förresten, det är bra att man är singel. Ensam är stark som min vise vän Vladi sa en gång i tiden (bara synd att han själv inte följer det exemplet haha).

Nu ska jag återgå till arbetet.

image317

Bild: Lifehouse
Lifehouse - Somewhere in between (en gammal goding som väcker fina minnen)

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Glad sommar du med :)...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback