Göteborgshelgen

Göteborgshelgen blev väldigt lyckad. Lalla och jag begav oss direkt efter träningen med sikte på Göteborg. Vi stannade till vid Center Syd för lite mat och lite inhandlande på Systemet.
Mannen i kassan på Systemet:
Egentligen skulle jag ta leg på dig (tittar på Lalla), men dig tar jag DEFINITIVT leg på. (pekar på mig)
Jag:
Men vaddå, jag är ju till och med äldre än henne!

Jaha, jag tog det som en komplimang och vi fortsatte vår färd.
Vi stannade till på legendariska Ullared. Till vår stora besvikelse kom vi dit när det endast var en kvarts öppningstid kvar. Vi hann dock handla lite hårnålar, gummiband etc. Ni vet - sånt där som tjejer inte klarar sig utan!

När vi väl anlände i Göteborg var vi tvugna att hämta nycklarna till lägenheten vi skulle låna. Och det var inte lätt. Vi körde runt i cirklar innan vi hittade.
Efter någon timmes roadtrip är man ju återigen hungrig och vi stack in på Hemköp för att handla lite mat. Det blev många blickar när två blöta (av regnet!) skånska flickor pratade i butiken. Man kände sig uttittad och jag frågade mig själv om de aldrig hade mött på en skånsk person "live".
Vi anlände till lägenheten och gjorde oss i ordning inför kvällens bravader. Kollade lite olika outifts och när vi sen var klara var det bara att springa till bussen i ösregnet för att hinna med. (Det var lättare sagt än gjort i sina ca 8cm höga klackar). Väl i bussen fortsatte vi med våra skånska bravader genom att lyssna och sjunga till Fridas - Dunka mig gul och blå. Jag tror bestämt att det var uppskattat.
Utgång blev det och ack så kul det var, Göteborg är en stad som man måste besöka oftare. Om inte för deras goa dialekt, stad och människor - men iallafall för deras uteliv. Skönt att för en gångs skull infinna sig i en annan omgivning och att vara omgiven av helt andra människor. Tack!
Egentligen finns det så mycket mer jag kan skriva om själva kvällen men det har jag varken tid eller ork för.
På hemresan stannade vi till på Freeport och deras många outlets. Lalla shoppade loss och jag höll mig i bakgrunden. Efter Freeport stannade vi till i Varberg för en välförtjänt pizza. Mums.

Nu i veckan har man verkligen varit tillbaka i verkligeheten, jobb och träning.......
Dock hann jag med en fika i måndags med Palm som var hur mysig som helst, vi kommer av någon anledning alltid in på konstiga samtalsämnen? Om klasar, att man gräver etc.

Igår satt Jag, Tia och Klarén på min innergård och mös. Lite vattenpipa röktes det och det var längesen. Vladi tittade förbi och gjorde oss sällskap!

Ikväll är det match mot Stattena. Ett skånederby där Husie IF ska stå som slutsegrare när domaren blåser i visslan!

Lalla och Jag i Göteborg

Kommentarer
Postat av: Tia

va inte ledsen sara. jag kommer få visa legg på systemet tils jag e 40.. haha.. eey in me de trevliga fotona från gårdagen.

2007-06-20 @ 14:07:54
Postat av: Jonna

Ja, kameran borde ju få följa med på midsommar så att det blir ett trevligt kollage även detta året! Det ska bli himla skoj på fredag, så vi ses då... till dess; kram! (På tal om kamera och bilder; vad var det för en usel fotograf på utestället ni var på? För inte försökte han väl skapa konst av en vimmelbild genom att göra den suddig? Söta, dock! Och just det, busschaffisarna har frågat Jontes flickvän Åsa om hon ska ha en barnbiljett, så var inte ledsen över att du får visa leg på systemet... vem får inte det som ser ung ut?!)

2007-06-20 @ 16:41:26
Postat av: Palm

Haha, alltid konstiga samtal.
Lycka till på matchen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback