Hemma välbehållen

Kom hem igårkväll efter min lilla tripp till Stockholm. Tog natt-tåget i onsdagskväll. När jag anlände på Stockholm Centralstation på torsdagsmorgonen måste många tro att vi skåningar verkligen är dumma i huvudet. Där stod jag i regnet med mina flip flop och höll på att frysa ihjäl. I Malmö har det varit toppenväder ett par dagar, men inte i Stockholm inte, nej där skulle det givetvis regna när jag kom dit.



Satte mig på centralen och fick i mig lite frukost. Tyckte själv att jag var duktig som tog bussen till ambassaden kl 8:30 när jag hade tid kl 10. Bättre att vara tidig än sen tänkte jag.
När jag anlände till ambassaden var kön låååång. Jag ställde mig sist i ledet och jag uppskattade att ca 50 personer stod framför mig. I den kön stod jag i 2 timmar innan jag fick komma in. När jag väl var inne tog det ca 10min för mig att intervjuas och jag fick infon om att mitt visum till USA skulle bli klart på en vecka. Tack sa jag!

image328

Jag hade lite tid på mig att faktiskt upptäcka Stockholm Stad, iallafall butikerna runt Sergels Torg med mera.
Det var mycket man ville ha, men få man fick hem. Trots att man inte är den rikaste så var jag tvungen att klippa till på Topshops monster-rea. En vit t-shirt med ett stort neonrosa hjärta på! Galet snygg faktiskt och ännu en t-shirt i samlingen. (Jag unnade mig den då jag faktiskt jobbade in extrapengar i onsdags!).



Tågresan hem var lång och dryg. Jag hade 3 stockholmstjejer bredvid mig som pratade non-stop om ALLT! Kläder, skor, pengar, killar, sex - ja allt! Fast man inte vill tjuvlyssna är det svårt att låta bli. De skulle tydligen semestra i Halmstad och Tylösand. Supermysigt tyckte jag det lät. Om tiden funnits hade jag gärna tagit en helg i Tylösand.
Väl hemma mötte Palm mig och gjorde mig sällskap en stund. Tack för det vännen.
När jag kom hem slängde jag av mig alla kläder, placerade mig skönt i soffan och glodde på tv. Kände mig som en överkörd älg, eller som jag tror att en överkörd älg känner sig.

Tack för mig.............. jobb väntar!

Läsare kom tillbaka??????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback