Flytt, flytt och flytt

Usch det där med att flytta är inte min grej. Packa ner, slänga, bära m.m. Det är inte roligt och det är lite ångestfyllt. En del av mig vill bara flytta och komma iväg, medan en annan del av mig vill stanna kvar i min trygga lägenhet och fortsätta jobba på samma trygga jobb. En trygg tillvaro helt enkelt. Men den där vanliga vardagen är inte den som får mig att utvecklas, det är inte den som skaffar mig livserfarenheter. Nej, det är den där andra spännande och intressanta världen. Den man besöker utan att ha någon vetskap om vad man egentligen ger sig in på. Det är den som skapar mig livserfarenheter, det är den som får mig att utvecklas som person, förhoppningsvis till det bättre.

Dagarna och helgen har gått åt till att packa, slänga och flytta. Jag har flyttat ut ur min lägenhet och bor hos päronen igen. Tills jag åker den 9e augusti givetvis.

Palm tittade förbi i onsdags och lämnade några avskedspresenter, ett par rutiga herrboxer - perfekta att sova i och två par björn borg-boxer. Tack vännen! Han fick även utstå att "hjälpa" mig och tvätta. Efter tvätten begav vi oss upp i trappen där vi mötte en desperat granne till mig som behövde hjälp med att bära ner en stinkande soffa hon hade i lägenheten. Javisst sa jag, vilket man nästan ångrade efteråt. Att bära en tung soffa från fjärde våningen var ingen hit, men ut kom den och dagens insats var gjord. Palm tittade bara på...... Haha!

Som sagt helgen har bara bestått av flytt, men igårkväll tog man en liten paus från det och stack ner till Trelleborg tillsammans med Lalla. Vi mötte Tess, Vicky och Patrick för senare utgång i Hullan.
Magasinet "is the place to be" i Trelleborg och in gick vi. Mensah och jag blev polare direkt och regerade dansgolvet. Tess och de andra drack gratis sprit men jag var lugn. Ralle min gamle klasskamrat och vän tittade förbi och gjorde mig och Mensah sällskap på dansgolvet.
Ralle var till och med så hygglig att han körde mig hem till Malmö sen. Kan inte tacka honom tillräckligt för det!

Nu är det städning i lägenheten som gäller. Jag uppdaterar så fort jag kan!

Kommentarer
Postat av: tia

besviken att du inte nämnde min vän hunden

2007-07-29 @ 16:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback