Lugna gatan

Ja, lugn har denna veckan varit, och skönt är väl det!
Men vädret är ju bara jobbigt, ena dagen är det strålande solsken och fåglarna kvittrar,
andra dagen har himmeln öppnat sig och dropparna rasar ner..

I fredags tog mamma och jag ett litet impulsbeslut att göra en liten roadtrip till
Tingsryd för att kolla när
Mattias spelar. Tydligen var det derby och Tingsryd var redo för derbyfest.
Mamma hämtar mig efter jobb och roadtripen börjar.
Givetvis ska man sitta nödig i 2 timmar enbart för att man glömte tömma blåsan innan

När vi kommer över smålandgränsen möter vi synen av något vitt längs vägkanten,
vad var detta? Jo, snöööö...
Matchen blev inte som vi hoppats på, förlust med 2-1 men en riktigt underhållande match
och riktigt bra tryck i Dackehallen - där båda klackarna höll uppe humöret =)
Riktigt kul att kolla hockey och att träffa Mattias - har ju inte blivit så många ggr sen han flyttade
upp till skogarna.
Bäst av allt var nog att mamma och jag tog oss tid att göra en sak tillsammans!

Lördag innebar pluggande. Anlände i ett stooooort hus på Limhamnsvägen för att gå
en förberedelsekurs inför SAT provet jag gör nu på lördag. Kursen varade mellan 9-17 och
jag var väldigt trött när jag kom hem.
Efter få timmars vila mötte jag upp systrarna Stålhammar. Jättekul att träffa dem igen.
Vi begav oss till Andreas, Emmas pojke för att umgås och ta det lugnt.
Grabbarna spelade poker och vi flickor spelade skitgubbe =) Vem tog hem hela skiten av oss?
Jo JAG! I LOVE IT! Dock spelade vi inte om pengar, men med den gödseln jag hade under
skorna igår borde jag nästan ha tagit ett parti poker med grabbarna.
Synd att jag inte har något pokerface (enligt alla andra).
Vaddå, jag kan väl inte hjälpa att jag ler om jag får bra kort!? Hehe..
Kvällen varade inte länge, men jag var nöjd med det trevliga sällskapet, och de två glasen med rött
gjorde det ännu lättare för mig att somna när jag kom hem!

Idag har jag......
 
- ätit äggmackor till frukost - mums.
- klappat fem olika hundar och lärt mig vad de heter
- gått före en gubbe i kassakön på konsum. (vaddå? han bad ju om det!)
- tagit ner mina juldekorationer (på tiden va?)
- organiserat alla mina papper, räkningar etc i mappar
- snubblat på mitt hala golv
- gått powerwalk (ca 1h bara)
- inte tvättat håret än
- pluggat engelska (ångest)
- lekt med tanken att gå och panta mina flaskor som tar upp plats i köket

Nej, plugg och städning väntar(!) men tyvärr finns det en stor risk att jag hamnar
i soffan med ett stort glas vitamindryck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback