I hörlurarna...

spelades nyss Die Mauer av Ebba Grön...

Jag kommer ihåg för några år sen när jag begav mig hem till min syster som bjudit mig på middag,
när jag kommer in spelades det hårdrock som vanligt och jag undrade vilket band det var, detta var
Mütley Crüe och jag gillade det direkt...
Plötslig utbrister min syster - oj, herregud jag höll på att bryta min tradition!!
Snabbt sprang hon till cd-spelaren och bytade skiva.
Ut ur högtalarna kom något som jag kände igen, men som jag inte riktigt kunde relatera till.
Susanne hade satt på Ebba Grön och första låten var just Die Mauer.
Vi började sjunga och genast visste jag att denna låten alltid skulle påminna mig om henne =)

 124548-90



(poster på Ebba Grön gjord 1981)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback