Snökaos

Det har väl inte undgått någon människa här nere i Skåne,  att det just nu råder total snökaos.
Inga tåg går, inga bussar går och man kan knappast säga att vägarna eller gång/cykelbanor är skottade.

Befann mig hos mamma igår för vår numera traditionella mysonsdag.
Vi åt middag ihop och givetvis satt vi bänkade i soffan framför tvn för att kolla på våra onsdagsprogram.
OC, What about Brian, Top Model och givetvis Inter - Valencia.
Det var många program samtidigt så det gällde att zappa flitigt mellan kanalerna när det ena programmet hade paus!

När det var dags för mig att åka hem var här säkerligen 2-3 dm snö ute.
Ringde taxi i en halvtimme och det gick inte särskilt lyckat. Antingen hade de inga bilar ute eller så var det upptaget.
Mamma och jag tog beslutet att köra mig hem och det var lättare sagt än gjort på de glashala snöiga vägarna. Men det gick och jag kom hem säkert!

Imorse satte jag på radion som bekräftade att stadsbussarna skulle börja gå kl 7.
Perfekt tänkte jag, som ändå gick ut till bussen i god tid.
Väl där möttes jag av sura miner och arga pendlare. Inga bussar hade kommit, och verkade
inte ha planer på att komma i heller. Mötte Jennie från jobb och vi började vår halvtimmes promenad till jobb. Jag kom inte försent och promenaden var fantastiskt uppfriskande!
Gå till jobb är nog något jag ska göra lite oftare faktiskt!


Snööööökaaaaaaos! Arghh..

124548-134

Bild:
SYDSVENSKAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback