Felhörning

Ja de senaste två dagarna har gått snabbt.

Måndagen sov jag bort.
Igår träffade jag
Tia och Klaren i stan, träffade dock bara Tia snabbt över lunchen, sen var hon tvungen att sticka tillbaka till skolan. Då var det bara jag och Klaren kvar, men det var inte så illa som det låter (skämt haha)!
Dagen spenderades i stort sett i stan där julklappsshopping för Klarens del stod på schemat. Inte orkade hon leta efter några julklappar inte, utan det var jag som fick leda oss in i affärerna! (latmask haha).
Därefter stack vi till Stadsbiblioteket(!) då Sara behövde låna Anne Franks Dagbok på engelska. Efter många om och men hittade vi den. Klaren kände sig yr och illamående över att befinna sig inne på biblioteket. Jag däremot är ju så van vid den miljön så jag kände mig mer som hemma!!!
Vi begav oss mot min bil som stod parkerad inne på P-Huset Anna. Där började min första otur för dagen (jag väntar på den där oturen varje dag suck). Jag ställde mig vid bommen där man tar sig ut, stoppar in mitt kort och där står OGILTLIGT KORT. Jag torkar av det en gång och sätter in det igen - samma sak händer. Jag upprepar processduren ex antal gånger men maskinen ger mig samma meddelande gång på gång: OGILTLIGT KORT.
Kyss mig i röven tänkte jag, detta måste jag väl för bövelen kunna fixa. Letar febrilt efter någon lapp-lisa som skulle kunna hjälpa mig...till slut fann jag deras fikarum och desperat som jag var tvekade jag inte en sekund på att knacka på. En lapp-lisa öppnar och jag berättar om min situation. Hon leder mig mot ett annat kontor där en tjej slår in mitt kortnummer. De frågar mig åtaliga gånger om detta är kortet jag använde när jag parkerade. Jag svarade: JA, detta är det enda kort jag har. (Vaddå jag är inte i USA längre där man har sådär 3 stycken kreditkort).
Till slut var det klart och de lyfte bommen så jag kunde bege mig ut, freedom at last!
(ps: hade detta hänt för några år sen hade jag fömodligen gråtit ihjäl mig, kissat på mig alternativt ställt bilen och gått därifrån .ds

Idag träffade jag Vivi och Klaren i stan för en frukost/lunch på Espresso House på Davidshall. Vi diskuterade allt möjligt som vi alltid gör. På något sätt kom jag på ett passande ord för en typ av person, felhörning - därav min tjusiga rubrik. Några detaljer går vi inte på här, men kul var det!
Mysigt och helt underbart att träffa Vivi igen! Dock var jag tvungen att sticka lite innan 13.00 då jag hade tid hos frissan. Yes, jag har äntligen slått till. En (våg)permanent, inget tantkryll alltså. Mer vågigt. Jag gillar det starkt. Bort med mitt raka platta tråkiga hår.

Nej, nu känner jag den ljuva doften av Korv Stroganoff som mamma tillagar i köket, måste passa på att sno en rå falukorv bit eller varför inte två?

Kommentarer
Postat av: palm

hur kan man INTE gilla halsbandet? hade det på jobb idag, var riktigt player i de. haha.
och skorna kommer göra sig i Rom till våren :)

2007-12-19 @ 22:05:52
Postat av: vivi

hur blev permanenten? Jag ska klippa mig idag, ringer dig imorgon=) PUUUUUSS

Postat av: cessan

såja underbar blogg, mkt mkt mkt bra, pussss ,is eller? =)

2007-12-23 @ 05:27:43
Postat av: Nathalie

Hej!

Kul att du trivdes med ditt nya vågiga hår! Jag skulle också vilja permanenta mitt hår vågigt. Men jag vill gå nånstans där jag vet är bra. Vart gjorde du någonstans?



Mvh

Nathalie

2008-09-25 @ 11:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback