White Water Rafting

Sådär, då har en hel helg flygit förbi och nu är det helt plötsligt tisdag eftermiddag.
Helgen kom med blandade känslor. Oftast(!) bra och roliga känslor när vi va ute på floden under forsränningen, men hemska och jobbiga känslor när vi var tvugna att sova i tält som vi gjorde en natt.
Jag kände mig som ett litet barn när vi alla satt runt elden vid lägret. Alla hade precis rest sina tält, tagit upp sina sovsäckar och ordnat med allt innan läggdags. Alla satt och pratade och för en gångs skull så pratade vi inte om fotboll. Det var avslappnande och skönt.
Forsränningen var också rolig. Första dagen (i lördags) satt vi i två-manna "duckies" och andra dagen (i söndags) satt vi i större båtar med 8 man(kvinnor!) i varje! De stora båtarna var riktigt roliga. Flodvattnet var väldigt lågt så vi åkte in i en del stenar vilket gjorde att vi åkte runt som pingisbollar. Jag gillade det, de andra inte.

Vi har även hunnit med att spela en match. I fredags mötte vi ju Virginia Tech, en riktigt bra skola. Ruggigt bra. Vi fick storstryk med 5-0. Det stod 4-0 när det hade gått 30 minuter. Jag var den enda av de nya som fick starta vilket var riktigt roligt. Här i USA har man en riktig line-up där de skriker ut ens namn och man får en slags adrenalin-kick när man springer ut på planet och vinkar till publiken. Det var riktigt häftigt faktiskt.
Matchen i övrigt blev bättre för vår del i slutet. Det var vår första match ihop och det tar ju faktiskt ett tag innan man kommer in i det. Roligt att få spela match igen!!!

Igår pratade jag med mamma för första gången sen jag kom hit och gud va skönt det var att höra din röst igen mamma. Du är min stöttepelare i alla lägen och jag vet inte om jag säger det allt för ofta, men jag älskar dig och jag tackar varje dag för att du finns!

Nedan kan ni njuta av några bilder från West Virginia där vi spenderade helgen. (Okej, ni får ju inte mina bilder som jag själv har tagit, för givetvis skulle jag ju glömma någonting hemma och denna gången var det min usb-kabel till kameran, så ni lär ju inte se mina bilder på ett tag! Om inte mamma skickar den dvs.)


image384

image385

image387


Kommentarer
Postat av: Tia

Guud va kul de såg ut o "paddla kanot" hahaha..

2007-08-22 @ 02:07:51
Postat av: Mamma

Det ser lagom skönt ut med forsränning. Jag tyckte också att det var skönt att prata med dig. Tänker på dig och puss och kram. Mamma

Postat av: Palm

Gud vad du ska märka ord då? haha.

2007-08-22 @ 11:23:37
URL: http://palme.blogg.se
Postat av: Anna

Hej sötnos! Idag drack jag läsk på jobbet och tänkte på dig! Kram

2007-08-23 @ 12:26:53
URL: http://kiviksanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback