Superbad

Veckan har gått i rasande fart och jag gillar läget. Massa träningar som tar kål på en. Kanske inte själva träningarna i sig utan att vi tränar hela tiden.
I onsdags spelade vi en träningsmatch mot ett kanadensiskt lag som slutade 1-1. Inget mål denna gången men assisten till målet var min. En "snett-inåt-bakåt" passning! Klockrent.
Vi har även hunnit med och se en film. I torsdags stack vi till den lilla bion i stan och kollade på "Superbad", en rolig ungdomskomedi. Rekommenderar den starkt faktiskt. Lite skruvad, men det e så filmerna ska vara!

Igår hade vi bortamatch mot Wright State, även den en träningsmatch. Vi vann med 3-1 och jag gjorde inget mål denna gången heller. Tilldelades två assister. Detta var dock ingen höjdarmatch från min sida. Jag borde ha satt åtminstone ett mål. Sånt är livet.
Efter matchen stack jag iväg med Howland och Krista och besökte Danielle och Courtney. Tog en öl och pratade om allt möjligt.

Ikväll är dock den stora kvällen. Första lagfesten för iår. Dock var det ju inte meningen att tränarna skulle veta detta, men på nån vänster har de fått reda på det då de idag sa att vi skulle ha fitness-träning imorgonbitti. Det känns ju jättekul också. Har gått och sett fram emot denna festen med tjejerna i en vecka. Då kommer detta bakslag. Träning en söndagmorgon, varför kan vi inte få vara ledig en dag? Nej, vi kör fitness då vet jag!
Dem där jänkarna vet inte vad vila är. Inte när det gäller sport iallafall!

Jag bryr mig inte, jag ska göra det bästa av situationen. Vara nykter och rolig på festen som jag oftast är hemma. Jag har många grabbar och tjejer som jag bara festat med nykter. Och de blir lika förvånade varje gång när de upptäcker att jag faktiskt har roligt utan alkohol och att jag faktiskt kan stå ut med lite berusade människor.
Ikväll får det bli nyktert, men tro inte att det blir en vana inte! (förlåt mamma, måste ju festa lite när jag är här!).

Hoppas ni får/har en underbar helg!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Sara!
härligt att läsa din inställning till allt det som du nu håller på med. Detta blir toppen, och visst måste du festa till det ibland.Det bäller att välja rätt tillfällen bara, och att festa med lite förstånd.
Har skickat ett minneskort till din digitalkamera istället för USB kabeln, som jag inte hittar, du har den nog ibland dina kameragrejor.
Puss och kram Alla hälsar
Mamma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback