Sometimes I feel so full of love,it just comes spilling out

För att summera dagarna som gått sedan jag senast skrev behöver jag endast använda ett ord: Förvirrande.
Tisdagen kom, dagen då jag slutade på Trygg-Hansa. Tråkigt, men samtidigt skönt med några dagar ledigt innan den stora resan. Tisdagen innehöll även träning som gick bra. Efter träningen stack jag och Lina hem till Lina för att förbereda oss inför kvällens utgång. Snabbt inhandlade av BK-mat som vi i stort sett bara proppade i oss. Det där med vett och etikett vid matbordet funkar inte när man är hungrig. Natta anslöt sig till oss senare och vi begav oss till Tisdagsklubben. Efter många om och men har vi slingrat oss in i kön för att sedan komma in. Att det skulle vara så mycket folk en tisdagskväll trodde jag aldrig!
Kvällen slutade tidigare än väntat då lilla jag fick en flaska/glas i huvudet. Antagligen hade någon kastade ner den från en slags "balkong" ovanför dansgolvet. Och av de hundra på dansgolvet så var det ju inte konstigt med mina vanliga otur att den hamnade just i mitt huvud. Det blödde och blödde men fick iallafall hjälp av vakterna att tvätta jacket i huvudet och stoppa blödningen. Tack för den säkerheten. Vakterna smörade som in i, men vad fick jag för kompensation? Inget vip-kort, ingenting! Istället bränner vakten av den något korkade kommentaren: "Såja tjejer, vill ni gå upp och dansa igen!?" VAAA? Menade hon allvar med den där kommentaren? Där stod jag med mascara under ögonen och halva håret var helt genomblött! En mer korkad människa får man leta efter. Det är nog därför hon jobbar som vakt, där verkar det ju inte krävas så mycket intilligens!
Onsdagen fick man gå upp tidigt för att hälsa på min bror och hans familj.
Moa och Hannes (mina brorsbarn) växer så det knakar och det är alltid lika kul att träffa dem. Likaså att träffa broren min och Pernilla. Lite fika och mat blev det under dagen. Vädret var bra och allt var mysigt. Lite synd att jag va så osocial med min huvudvärk och trötthet bara. Jag ljuger om jag säger att jag inte tyckte synd om mig själv efter gårdagens händelse.
Igårkväll blev man bjuden på mat och dryck av arbetskollegorna. En liten avskedsfest kan man säga. En trevlig gest som jag uppskattade. En sådan kväll kommer man ju lättare ihåg än något materiellt. Jag är nöjd och jag trivs verkligen med alla de personer jag jobbat närmst med under sista tiden.

Så till alla er på jobb som nu hittat till min blogg. Jag kommer att sakna er, men ni vet vart ni ska läsa om ni behöver er dagliga dos av min vardag!

Kommentarer
Postat av: Palm

fick du mitt vykort? haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback