Alla på tre - "Bajs"

Vi har börjat lära känna tjejerna i laget lite bättre. En del tjejer vill givetvis veta lite svenska ord. De fick själv välja vilka ord de ville lära sig och det första de frågade om var bajs. Så nu är det mest bajs som gäller. Till och med när vi avslutade en träning skrek alla "BAJS", galna är vad de är! 
Dock har det varit några riktigt tunga dagar nu. Både jag och Eva har gråtit över olika anledningar. Hemlängtan, saknad av andra m.m. Fast anledningen till att vi är ledsna är för att vi egentligen inte gjort något riktigt roligt än. Vi har bara sovit, ätit och tränat. Träna 3 ggr om dagen gör en riktigt seg och deprimerad - nästan så att man blir trött på fotboll. Men det som har varit allra värst är alla de andra grejorna vi har varit tvungna att göra emellan träningarna. Möten hit och dit, engelsktest, blodtest m.m. Vi har inte fått vila lite.

Dock åt vi gemensam middag med alla tjejerna i laget igår, vilket var trevligt. Några av de "äldre" bor i hus så det var skönt att alla fick plats under samma tak.

Idag har vi bara en träning. Sedan bär det av till West Virginia och forsränning, vi ska vara där över hela helgen och vi ska även möta Virginia Tech i en match på fredag. Virginia Tech är den skolan som senast råkade ut för dödsskjutning på skolan. (Ni vet den skolskjutningen som det sändes om så mycket på TV m.m.) Det känns ganska konstigt faktiskt. För när man hörde om den skjutningen befann mig sig hemma i Malmö och allt kändes så långt borta. Men imorgon kommer jag vara på den skolan. Kusligt men spännande!

Nu ska vi ta en runda runt campus, jag återkommer efter helgen och berätta om forsränningen m.m.
Hoppas kunna knäppa några bilder också så ni kan se.

Kommentarer
Postat av: tia

haha ameh dom fråga nog om shit. ni skulle sagt skit.. grät du får du sakna mig? e tiaaltaret uppe?

2007-08-17 @ 17:11:15
Postat av: Ritha

Hoppas att skolan tillhandahåller skyddsvästar(skottsäkra).Ja, jag vet att det är ett sjukt skämt)!
Hemlängtan är nog en del av upplevelsen. Jobbigt men det går över. Du vet att att du kan ringa och få höra lite mammatjat....
Älskar dig. Puss puss puss....
Mamma

Postat av: Jan

Att börja ett nytt liv är jobbigt, men kom ihåg vad vi pratade om innan du åkte. Det gamla livet blir friterad camenbert, lovar att tänka på dig imorgon när jag är på festivalen och äter nämda ost på vårat ställe.
Saknar dig! Kram.
Mvh Jan

2007-08-17 @ 21:47:25
URL: http://harahundh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback