Busy woman

Märker att jag inte varit någon aktiv bloggare på länge, men jag har tyvärr inte haft tid.
Det har hänt diverse roliga saker i helgen. I fredags begav jag mig med mitt gamla team på jobb till Skeppsbron för en riktig lyxlunch. Satt ute i den ljuvliga solen och njöt. Därefter bar det av mot Sjöbo-trakten där ridning stod på schemat. Vi anlände till en jättefin gård där två söta hundar kom och mötte upp oss och visade vart vi skulle gå. Islandshästarna stod redo för sin "promenad" i skogen. Vi blev alla tilldelade vars en häst och jag tyckte personligen min var den finaste av alla =)... Eftersom jag aldrig har ridit var jag fast besluten att föreviga detta ögonblick genom ex antal bilder. Till min stora fasa hade jag INGET batteri i min kamera och en tung sten landade i magen, en djup besvikelse. Till min stora lycka hade faktiskt Marco, Joanna och Uggla kamera med sig så jag praktiskt taget tvingade dem att ta några bilder med mig och hästen... Dock vet jag aldrig när jag kommer få se dessa bilder, men de är ett måste att få tag på!
Vi red ut i skogen och miljön runt omkring var så lugnt fridfull och vacker. Jag kunde inte sluta att le och tankarna om varför jag aldrig bott så här flödade vilt. Men med närmare eftertanke hade jag nog aldrig överlevt att leva så långt ifrån stan. Stadsmänniska som man är. 
Vi fick även galoppera och jäklar vad snabbt det gick, adrenalinet pumpade och det var en av de häftigaste upplevelserna jag varit med om. Berg och dalbanor kan slänga sig i väggen, för detta var så häftigt!
När vi anlände till Malmö igen beslutade jag och Joanna att sätta oss på Lilla Torg för ett välförtjänt glas vin. Där satt vi i några timmar och pratade om allt möjligt, hoppas inte gästerna bredvid oss besvärades allt för mycket av vår härliga hästdoft..

Igår låg jag hemma hos mams och solade.. Vädret var så skönt, så man kunde ju inte låta bli!
På kvällen blev det kubb och (öl)brännboll, dock körde jag så det blev ingen öl för mig inte. Kvällen på limhamnsfältet avrundades med lite korvgrillning..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback